coinex
راهنمای خرید تکراتو

ویژگی های گوشی های موبایل 20 سال آینده

باتری‌ها، صفحات نمایشگر تاشونده، پردازنده گرافیکی و سرعت بسیار بالای شبکه مواردی هستند که گوشی های موبایل آینده با بهره‌گیری از آنها، امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

در بیست سال آینده گوشی هایی که از آنها استفاده خواهیم کرد چه ویژگی هایی خواهند داشت؟

بیایید این مسیر ابتدا برعکس طی کنیم و برگردیم به گوشی هایی که 10 – 15 سال پیش از آنها استفاده می کردیم. گوشی های صفحه کلید دار نوکیا و سونی اریکسون که در آن زمان بازار موبایل را احاطه کرده بودند. گوشی هایی که قابلیت های اصلی شان ارتباط تلفنی و ارسال و دریافت اس ام اس بود.

بازی Snake که در تاکسی و اتوبوس ما را سرگرم می کرد. صفحه نمایش سیاه و سفید دو اینچی و تعداد محدودی صدای زنگ گوشی. ویژگی مشترک اکثر این گوشی ها داشتن چراغ قوه و ماشین حساب بود. در چشم به هم زدنی این گوشی ها جای خود را به گوشی های امروزی دادند و دیگر حتی تصور داشتن آن گوشی ها هم می تواند آزار دهنده باشد.

گوشی های مویایل آینده

اگر دنیای تکنولوژی با همین سرعت پیش برود در بیست سال پیش رو چه گوشی هایی به بازار عرضه خواهد شد؟ باتری‌ها، صفحات نمایشگر تا شونده، پردازنده گرافیکی و اینترنت با سرعت بسیار بالا نمونه‌هایی از تکنولوژی‌های مدرنی به حساب می‌آیند که در گوشی های موبایل آینده به کار خواهند رفت.

باتری گوشی های هوشمند

باتری گوشی همواره یکی از ارکان مورد توجه کاربران گوشی های همراه بوده است. واضح است هرچه گوشی ها از تکنولوژی های جدید تر و صفحه نمایش های بزرگتر برخوردار میشوند، باتری آن ها نیز می بایست همگام با سایر موارد پیش رود. احتمالا در آینده ای نه چندان دور گوشی های هوشمند ما مجهز به باتری هایی با تکنولوژی نانو می شوند که هم در عین کوچک بودن، ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به باتری های فعلی خواهند داشت و شاید با یک بار شارژ شدن بتوانید یک هفته از آن استفاده کنید.

حتی اگر کمی فراتر برویم شاید زمان آن برسد که گوشی های خود را با استفاده از آب شارژ کنیم. باتری های هیدروژنی خیلی هم دور از ذهن نیستند. در سال 2008 شرکت سامسونگ برای اولین بار از این نوع باتری ها صحبت کرد و تشریح کرد که در این باتری ها بر اثر واکنش بین مولکول های آب و المان فلزی درون گوشی گاز هیدروژن تولید می شود که عامل نیرو بخش باتری محسوب میشود.

صفحه نمایش های تا شونده

تا کنون گوشی هایی که در کناره های صفحه نمایش آنها خمیدگی وجود دارد به خوبی به شهرت و محبوبیت رسیده اند. حتما می توانید توقع داشته باشید که این تکنولوژی اندکی دیگر نیز پیش برود. شاید حتی بتوانیم توقع داشته باشیم تا در دو دهه آتی، بتوانیم گوشی موبایل مان رو تا کنیم و جیبمان قرار دهیم. شاید به نظر خیلی عجیب برسد. اما جالب است بدانید که تکنولوژی چنین صفحه نمایش هایی کاملا آماده استفاده است. تولید کننده های گوشی همراه در حال بررسی هستند که آیا میتوانند کاری کنند تا سایر قطعات گوشی موبایل نیز تا این حد منعطف باشند یا نه!

در زمینه صفحه نمایش گوشی های موبایل هوشمند در چند سال آتی شاهد تغییرات شگرفی خواهیم بود. صفحه نمایش هایی که از انرژی خورشید استفاده میکنند، یا صفحه نمایش های هولوگرافیک که قابلیت به نمایش در آوردن تصاویر تا چند سانتیمتر بالاتر از سطح صفحه نمایشگر را دارا می باشند.

اما ایده صفحه نمایش تا شونده را اولین بار کدام شرکت ارائه داد؟ سامسونگ؟

The idea of a foldable phone isn’t new to Samsung, in fact way back in 2011 the company showed off a prototype of exactly that.

The device looked chunky and awkward, but even back then it somewhat worked, remaining intact after 100,000 folds, with only a 6% drop in brightness at the center, where all the folding action happened.

پردازنده گرافیکی گوشی های هوشمند

جای تعجب ندارد که Nvidia همواره در تلاش است تا که گوشی های موبایل را به یک کنسول بازی جیبی تبدیل کند. با توجه به پیشرفت روز افزونی که در تکنولوژی گرافیک گوشی های همراه قابل لمس است، انتظار میرود در چند سال آتی یک گوشی تلفن همراه پردازنده گرافیکی نظیر پلی استیشن 4 های امروزی را داشته باشد. بگذریم که در چنین حالتی کنسول های بازی چه تکنولوژی های عجیب و غریبی را به نمایش خواهند گذاشت.

سرعت بی نظیر شبکه اینترنت

ما در حال حاضر از اینترنت 4G بهره می بریم. و احتمال میرود تا 2 سال آینده شبکه اینترنت 4G جای خود را به اینترنت 5G بدهد. تصور کنید می توانید با سرعتی 70 برابر سرعتی که الان با آن روبرو هستید از فضای اینترنت لذت ببرید. در تنها چند ثانیه فیلم مورد علاقه تان را بهترین کیفیت دانلود می کنید و دسترسی به هر اطلاعاتی در اینترنت مشابه دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه تان خواهد بود.

موارد بسیار زیادی هستند که تکنولوژی پیش رونده تحولی عظیم در آن ها ایجاد خواهد کرد. اینها تنها چند مثال ساده بود که بتوانیم دید بهتری نسبت به تکنولوژی و گوشی های هوشمندی که طی چند دهه ی آینده قرار است روانه بازار شوند داشته باشیم.

اپلیکیشن دانرو یک اپلیکیشن راهنمای آنلاین شهر می باشد که همگام با این تکنولوژی ها پیش خواهد رفت و به طور مستمر شما را از جدید ترین و بهترین کسب کارهای شهر تان مطلع خواهد ساخت. برای مثال اگر میخواهید از پرچم داران برترین برند ها از نزدیک دیدن کرده و خرید کنید، فروشگاه موبایل تجریش همراه، موبایل پارسه در آریا شهر، اپل استور کرج و هزاران نمایشگاه و فروشگاه موبایل و لوازم جانبی دیگر را در دانرو بیابید و با استفاده از نقشه دانرو خودتان را به این محل ها برسانید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بدرد ایران نمی خوره سرعت اینترنت اینجا سرعت ثابت است

    پاسخ

    از این همه مطالب زیبا و جالب، فقط به یک جز‌‌‌‌‌‌ خاص توجه نکن لطفا😉

    پاسخ