;
coinex

بررسی بازار جهانی تبلت ؛ تبلت‌‌ها در سراشیبی رکود

بازار جهانی تبلت در رکود به سر می‌برد. جدیدترین آمارهای موجود نشان می‌دهد که این روند تا چند ماه دیگر همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تکراتو، موسسه تحقیقاتی IDC آماری منتشر کرده که نشان می‌‌دهد بازار جهانی انواع تبلت در فصل دوم سال‌جاری میلادی کاهش ۵/۱۳ درصدی نسبت به فصل دوم سال گذشته داشته است. یعنی صادرات جهانی تبلت‌‌ در فصل دوم سال ۲۰۱۸ به ۳۳ میلیون دستگاه کاهش یافته است. تبلت‌‌های ساده با صادرات جهانی ۴/ ۲۸ میلیون دستگاهی، همچنان اکثریت این بازار را در اختیار دارند، اما همین سهم هم نسبت به سال گذشته میلادی ۵/ ۱۴ درصد کاهش داشته است.

در این بین تبلت‌‌های جداشدنی هم به دلیل عدم ارائه به‌روزرسانی‌‌های دوره‌‌ای برای محصولات رده بالا، شاهد کاهش میزان صادرات جهانی در این فصل بوده‌‌اند.

بررسی مشکلات موجود در بازار جهانی تبلت

جیتش عبرانی یکی از کارشناسان IDC است که در این مورد اعلام کرده که بازار تبلت‌‌های جداشدنی در شرایط بدی قرار دارد. به گفته وی بیشترین سهم این بازار در اختیار محصولاتی از مایکروسافت و اپل است که با کاهش تقاضا و خرید در سراسر دنیا مواجه شده‌‌اند.

بسیاری از مصرف‌‌کنندگان و کسب و کارها به خرید تبلت‌‌های جدانشدنی تمایل دارند، اما به خاطر بودجه نه‌چندان زیادشان برای انتخاب دچار مشکل هستند. این دسته از خریداران در واقع ترجیح می‌‌دهند کامپیوترهای شخصی قدیمی‌‌ را با تبلت‌‌های جداشدنی جایگزین کنند.

لورن گوئنور یکی دیگر از کارشناسان حوزه تبلت در موسسه IDC هم در این‌باره اعلام کرده که اولین نسل از تبلت‌‌های جداشدنی مبتنی بر ویندوز ۱۰ روی پردازنده اسنپدراگون هم نتوانست آن چنان که باید عملکرد خوبی در بازار داشته باشد.

بررسی بازار جهانی تبلت

در واقع محدودیت در تعداد عرضه شده‌ی این تبلت‌‌ها در بازار و عدم ارائه اپلیکیشن‌‌های تازه و ویژه برای آنها باعث شده این تبلت‌‌ها نتوانند تاثیر چندانی بر رونق بازار تبلت‌‌های جداشدنی بگذارند.

رشد تولیدکنندگان بزرگ و برتر بازار جهانی تبلت‌ها

در بین تولیدکنندگان بزرگ و برتر بازار جهانی تبلت‌‌ها تنها دو شرکت اپل و هوآوی توانستند دومین فصل از سال‌جاری میلادی را در شرایط رشد به پایان برسانند و دیگر شرکت‌ها همچنان رکود را تجربه می‌‌کنند. به این ترتیب اپل با معرفی نسخه جدیدی از آی پد خود توانسته است جایگاه اول بازار جهانی تبلت‌‌ها را همچنان حفظ کند.

بعد از اپل، سامسونگ با وجود کاهش سالانه بیش از ۱۶ درصدی جایگاه دوم این فهرست را در اختیار دارد. هوآوی اما با صادرات ۴/ ۳ میلیون دستگاه تبلت در این فصل و رشد سالانه ۷/ ۷ درصدی، سومین تولیدکننده برتر بازار جهانی تبلت‌‌هاست. بعد از آن هم شرکای بزرگ Lenovo و Fujitsu در جایگاه چهارم و Amazon  در جایگاه پنجم این فهرست قرار گرفته‌‌اند.

.

منبع: donya-e-eqtesad

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خوش بحال خارجی ها که می توانند تبلت بخرند در رکورد

    پاسخ