;
coinex

نظامیان آمریکا اجازه استفاده از اپلیکیشن های نیازمند ردیاب را ندارند

نظامیان آمریکا هنگام حضور در عملیات نظامی اجازه کار با اپلیکیشن های نیازمند ردیاب را ندارند. کار با اپلیکیشن‌های نیازمندGPS  و ردیاب‌های سلامتی ممنوع است.

به گزارش تکراتو، پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا در دستور العملی جدید اعلام کرده که نظامیان این کشور در صورتی که در عملیات نظامی حضور داشته باشند، اجازه استفاده از اپلیکیشن های نیازمند ردیاب را ندارند.

استفاده از اپلیکیشن های نیازمند ردیاب ممنوع است

این سازمان عقیده دارد که استفاده از ابزارهای ردیاب سلامتی و همچنین استفاده از GPS می‌تواند خطر افشای عملیات‌های نظامی و آرایش نیروها را در میدان نبرد افزایش دهد، بنابراین چنین دستوری را صادر کرده است.

این دستورالعمل به هر ابزار یا نرم افزاری که به نحوی از ویژگی مکان یابی فرد استفاده کننده اشاره دارد.

به گفته پنتاگون این اپلیکیشن‌ها و ابزارها می‌توانند داده‌های مکانی کاربران را در سرورها ذخیره کنند و حتی آنها را در اختیار سایر کمپانی‌ها نیز قرار دهند. این می‌تواند یک خطر امنیتی برای نیروهای نظامی باشد.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا، اعلام نمود که تعیین مصادیق اپلیکیشن‌ها و ابزارهای ممنوعه بر عهده فرماندهان میدانی است و آنها باید بر رعایت این محدودیت‌ها توسط نیروهای تحت امر نظارت داشته باشند.

لازم به ذکر است که چندی پیش به کمک نقشه‌ای موسوم به  Global HeatMap  که توسط داده‌های جمع آوری شده توسط ردیاب Strava به روز می‌شد، موقعیت و نحوه جا به جایی برخی از نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه فاش شد.

.

منبع: zdnet

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر