;
coinex

تبدیل شیشه جلو خودرو به نمایشگر واقعیت افزوده

جدیدا کمپانی اپل پتنتی به ثبت رسانده که براساس آن در تلاش است تا شیشه‌ی جلوی خودرو را به نمایشگر واقعیت افزوده تبدیل نماید.

به گزارش تکراتو، کمپانی اپل اخیرا پتنتی را ثبت کرده که نگاه اجمالی به فناوری‌های در دست توسعه‌ی آنها را میسر می‌کند. این پتنت که هفته گذشته در اروپا به ثبت رسید به نمایش محتوای واقعیت افزوده، مسیرهای پیش رو و تماس فیس تایم روی شیشه جلوی ماشین می‌پردازد و آن را به HUD ( هد اپ دیسپلی ) تبدیل می‌کند.

ثبت پتنتی برای تبدیل شیشه خودرو به نمایشگر واقعیت افزوده

در پتنت اپل تاکید شده که پیاده سازی سیستم نمایشگر واقعیت افزوده در ماشین به سرنشین خودرو امکان برقرای ارتباط با افراد دیگر از جمله سرنشینان یک خودروی دیگر را می‌دهد.

کاربرد دیگر هد اپ دیسپلی استفاده از سنسورهای داخلی برای پایش میزان استرس راننده و مسافران از طریق ردیابی حرکات چشم، ضربان قلب و ژست بدن است. در صورتی که استرس غیر عادی تشخیص شود محتوای روی نمایشگر به گونه‌ای تنظیم می شود که آرامش بیشتری به سرنشینان القا شود.

این کمپانی ماه گذشته پتنت دیگری را نیز در زمینه خودروها به ثبت رساند که به ناوبری خودران در مسیرهای مختلف مربوط می‌شد و ممکن است شیشه واقعیت افزوده هم از این فناوری بهره‌مند شود.

این هد اپ دیسپلی همچنین از سنسورهای داخلی نظیر دوربین‌های مادون قرمز، دستگاه‌های اسکن پرتوی نور، حسگرهای التراسونیک، دوربین‌های عمق سنج، رادار و سیستم موقعیت یاب جهانی برای شناسایی مسیر، سرعت خودرو، سرعت مجاز و نمایش این داده‌ها روی شیشه جلو استفاده می‌کند.

زمان مشخصی برای معرفی این فناوری اعلام نشده البته اغلب پتنت‌ها به دلایل مختلف فنی و اقتصادی به مرحله تولید انبوه نمی‌رسند. اپل در سال‌های گذشته هم پتنت‌هایی را برای دستگاه هیبرید آیپد- مک بوک با کانکتورهای مغناطیسی یا دوچرخه هوشمند ثبت کرد که هرگز به مرحله تولید نرسید.

.

منبع: fortune

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر