;
coinex

ساخت نوعی باتری هیبریدی جدید که در مدت چند ثانیه‌ شارژ می‌شود

تولید باتری هیبریدی جدید که بتواند برق و هیدروژن را برای خودروهایی که منبع اصلی تامین انرژی آنها این دو هستند، بسیار مهم است.

به گزارش تکراتو، جدیدا پژوهشگران دانشگاه گلاسکو توانسته‌اند برای اولین بار نوعی باتری هیبریدی جدید طراحی کنند که با استفاده از نانومولکول‌های معلق در یک مایع قادر به تولید دو نوع انرژی یعنی انرژی برق و انرژی هیدروژن است.

ساخت نوعی باتری هیبریدی جدید

این باتری هیبریدی جدید دارای ویژگی‌هایی مهم است که از جمله می‌توان به شارژ شدن آن در مدت چند ثانیه و نه چند ساعت زمان اشاره کرد. این ویژگی مهم باعث خواهد شد که استفاده از خودروهای برقی و هیدروژنی به میزان چشمگیری افزایش یابد.

مهندسان شیمی نیز از چند دهه قبل در تلاش بوده‌اند تا چنین باتری‌هایی تولید کنند که هم به سرعت شارژ شوند و هم بتوانند نیازهای گوناگون خودروهای برقی و هیدروژنی را پاسخ دهند.

این باتری هیبریدی جدید از دو مخزن پرشده از یک مایع سیال تشکیل شده که دو الکترود نیز در آنها وجود دارد و یک پوسته که در بین این دو الکترود قرار گرفته و تبادل ین‌ها بین دو مایع و تولید برق را ممکن می‌کند.

شارژ کردن مجدد این مدل باتری هیبریدی فقط در چند ثانیه انجام می‌شود و این کار از طریق خالی کردن مایعی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین مایع تازه می‌شود، ممکن است. نکته دیگر اینکه هر یک از نانومولکول‌های موجود در این باتری مانند یک باتری کوچک عمل می کنند.

میزان ذخیره سازی انرژی توسط این باتری بسیار بالا است ولی هنوز مشخص نیست این باتری چه زمانی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

.

منبع : newatlas

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر