;
coinex

افت 69 درصدی واردات خودروهای سواری در 3 ماه اول سال جاری

آنگونه که گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، واردات خودروهای سواری در ۳ ماه بهار ۱۳۹۷، به میزان 69 درصد افت داشته است.

به گزارش تکراتو، در فصل بهار سال جاری تعداد ۶.۷۵۳ دستگاه خودروی سواری به کشور وارد شده که این میزان در مقایسه با واردات خودروهای سواری در مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افت داشته است. یعنی 3 ماه اول سال گذشته ۲۱.۶۳۷ دستگاه خودرو به کشور وارد شده است.

افت 69 درصدی واردات خودروهای سواری

در 3 ماهه نخست سال 1397، هیوندایی در رتبه اول قرار گرفت و با وجود کاهش 13 درصدی در این دوره در قیاس با مدت مشابه توانست بیش از 50 درصد از واردات را به خود اختصاص دهد. سال گذشته، در بازه 3 ماهه اول سال 1396، تنها 19% از بازار به این برند تعلق داشت.

نکته جذاب این دوره 3 ماهه، ورود 2 برند جدید به بازار خودروهای سواری وارداتی است. دو برند جدید پریمیوم MINI و Borgward با وجود زمان دشوار عرضه، توانستند حضور مناسبی در بازار داشته باشند.

یکی از دلایل افزایش سهم بازار این برند کره‌ای، کاهش شدید واردات برندهای رنو، تویوتا، میتسوبیشی، سانگ یانگ و لکسوس است. این برندها سال گذشته توانسته بودند بخش بزرگی از تقاضای موجود در بازار را به خود اختصاص دهند و حضور موفقی داشته باشند. براساس گزارش منتشر شده، در این بازه زمانی 83% محصولات وارداتی به 3 مبدا کره جنوبی، امارات و عمان اختصاص داشته است.

سال گذشته چند ماهی سایت ثبت سفارش بسته بود و امکان واردات وجود نداشت. همچنین اکنون نیز امکان واردات خودرو وجود ندارد ولی احتمال دارد واردات خودرو از هفته آینده آزاد شود.

.

منبع: asrekhodro

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر