;
coinex

تبدیل گاز دی اکسید کربن به مواد معدنی ؛ کاهش گازهای مضر

پژوهشگران راهی برای تبدیل گاز دی اکسید کربن به مواد معدنی یافته‌اند. با این راهکار می‌توان به کاهش گاز مضر دی اکسید کربن امیدوار بود.

به گزارش تکراتو، دانشمندان راهی یافته‌اند که از طریق آن می‌توان در طولانی مدت به کاهش گاز مضر دی‌اکسید کربن موجود در جو کمک کرد.

مگنزیت ماده‌ای است که در طبیعت به آهستگی شکل می‌گیرد ولی به راحتی نمی‌توان آن را جایگزین راه‌های کاهنده آلودگی کرد. اما دانشمندان بالاخره موفق شده‌اند شیوه‌ای را معرفی کنند که امکان پذیر و اقتصادی باشد.

تبدیل گاز دی اکسید کربن به مواد معدنی

در حالت طبیعی، مگنزیت صدها یا شاید هزاران سال زمان نیاز دارد تا کریستال‌هایش شکل بگیرند، اما پروسه‌ای که دانشمندان به آن دست یافته‌اند این دوره را به ۷۲ روز کاهش داده است.

استفاده از ماده‌ای به نام پلی‌استایرین مایکروسفیرس به عنوان یک کاتالیست و سرعت‌بخش به واکنش، باعث شکل‌گیری سریع کانی مگنزیت می‌شود. این کره‌های کوچک پلی‌استایرینی احتمالا قابلیت استفاده مجدد را نیز دارند و هزینه‌ها را پایین نگه می‌دارند.

تبدیل گاز دی‌اکسید کربن به مگنزیت در حال حاضر وارد فاز تجربی شده و هنوز به مرحله‌ای که بتوان از آن در سطح صنعتی استفاده کرد نرسیده است. پاکسازی کربن هوا پروسه‌ای است که می‌توان به دو شیوه طبیعی و مصنوعی انجام داد. دانشمندان در سراسر دنیا در تلاش هستند تا متدهایی را به کار گیرند که بتوانند از طریق آن به تبدیل گاز دی اکسید کربن به مواد معدنی بپردازند و این گاز مضر را از هوا دریافت و حذف کنند.

.

منبع: SlashGear

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر