;
coinex

عربستان در لوسید موتورز یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد

اطلاعاتی منتشر شده که براساس آن قرار است صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، یک میلیارد دلار در لوسید موتورز سرمایه گذاری کند.

به گزارش تکراتو، لوسید موتورز در واقع یک استارتاپ تولید ماشین الکتریکی است که توسط کمپانی Atieva  به راه افتاده و رقیب تسلا نیز محسوب می‌شود. مسئولین عربستان سعودی و کمپانی لوسید موتورز در مراحل مذاکرات و عقد قرارداد هستند.

سرمایه گذاری در لوسید موتورز

بر اساس قرارداد همکاری که بین لوسید موتورز و عربستان امضا شده است، در اولین مرحله صندوق سرمایه‌گذاری عربستان باید ۵۰۰ میلیون دلار به حساب لوسید موتورز واریز کند.

آنها قرار است از این پول برای افزایش کیفیت تولیدات خود استفاده کنند. در ادامه اگر این شرکت بتواند سوددهی خود را بالا ببرد و رضایت مسئولین عرب را جلب کند، ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم طی دو مرحله به آنها داده خواهد شد.

سرمایه گذاری عربستان در لوسید موتورز بسیار حیاتی است زیرا این استارتاپ سال گذشته سرمایه لازم برای تولید ماشین‌ را نداشت.

اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بود که شرکت لوسید موتورز توانست با رونمایی از یک خودروی الکتریکی لوکس سر و صدای زیادی به پا کند. این ماشین لوسید ایر (Lucid Air)  نام دارد و یکی از زیباترین وسایل نقلیه‌ی طراحی شده است.

تولید و توسعه‌ی این ماشین توسط پیتر راولینسون رهبری می‌شود. وی پیش از این مهندس ارشد تسلا بود و بر تولید ماشین‌های مدل S این کمپانی نظارت داشته است.

سرمایه گذاری عربستان در تسلا

هفته‌ی گذشته نیز اعلام شد که صندوق سرمایه گذاری عربستان به دنبال خرید بخش بزرگی از سهام تسلا است و قصد دارد سهام ۵ درصدی خود از این کمپانی را افزایش دهد.

البته سخنگویان هر دو شرکت تا امروز درباره‌ی سرمایه‌ گذاری عظیم عربستان در فعالیت‌های آنها اظهار نظری نکرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر