;
coinex

افزایش امنیت اسکایپ؛ اضافه شدن چت خصوصی محرمانه به تمام نسخه‌ها

چت خصوصی محرمانه که در بعضی از نسخه‌ها چند وقت بود حالت آزمایشی داشت، اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است.

به گزارش تکراتو، مایکروسافت اعلام کرده که چت خصوصی محرمانه در نسخه‌های  iOS، لینوکس و … در دسترس است. چت خصوصی اسکایپ بر پایه الگوریتم رمزگذاری End-to-End  ساخته شده و برای استفاده از آن باید از منوی کامپیوتر یا پروفایل، گزینه New Private Conversation  را انتخاب کرد.

استفاده از چت خصوصی محرمانه در اسکایپ

با استفاده از ویژگی چت خصوصی اسکایپ طرف مقابل یک دعوت‌نامه دریافت می‌کند و با تایید او تمام پیام‌ها و تماس‌هایی که بین دو نفر رد و بدل می‌شوند، به کمک الگوریتم End-to-End رمزگذاری خواهند شد. البته یک محدودیت‌هایی هم وجود دارد.

در این حالت هر کاربر همزمان می‌تواند فقط یک گفت‌وگوی شخصی را روی دیوایس خود داشته باشد. البته می‌توان چت‌های شخصی خود را روی بقیه دستگاه‌ها ادامه داد ولی در این حالت، پیام‌هایی که قبلا رد و بدل شده‌اند روی دستگاه جدید نمایش داده نمی‌شوند.

پیش از این نیز در اسکایپ از سیستم‌های رمزنگاری استفاده می‌شد ولی حالت End-to-End گزینه امن‌تری برای حفظ حریم شخصی کاربران خواهد بود. در روشEnd-to-End  فقط دو طرف ارتباط می‌توانند پیام‌ها را بخوانند؛ دقیقا مانند پیام رسان اپل و فیسبوک مسنجر، بنابراین این حالت بسیار امن است.

.

منبع: Mspoweruser

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر