;
coinex

ساخت نوعی باتری کاغذی با هدف حمایت از محیط زیست

محققان موفق به ساخت نوعی باتری کاغذی شده‌اند. این باتری از یک کاغذ که روی آن لایه نازکی از فلزات و پلیمرها چاپ شده، ساخته شده است.

به گزارش تکراتو، این باتری کاغذی ساخته شده دارای نوعی باکتری است که قادر است با جذب الکترون، برق تولید نماید. سایر باتری‌های موجود به دلیل داشتن نیکل کادمیوم، آلکالین و جیوه به محیط زیست آسیب می‌رسانند اما این باتری‌های کاغذی مشکلی برای محیط زیست ندارند.

ساخت نوعی باتری کاغذی

پروژه جدیدی توسط دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه ایالتی نیویورک انجام شده که براساس آن دانشمندان مشغول ساخت نوع جدیدی از باتری کاغذی هستند. این باتری با کمک باکتری جذب الکترون، برق ذخیره می کند.

این باتری یک کاغذ است که روی آن لایه نازکی از فلزات و پلیمرها چاپ شده است. این لایه دارای نوعی باکتری منجمد و خشک شده به نام exoelectrogen است که قادر است الکترون‌ها را برداشت و با کمک آنها برق تولید کند.

این باتری کاغذی یک کیسه که حاوی مواد مغذی مایع برای باکتری است را نیز دارد و هنگامیکه باتری فشرده می‌شود، مایع با باکتری تماس برقرار می‌کند و در نتیجه فعال می‌شود.

این باتری کاغذی می‌تواند برای شارژ دستگاه‌های زیر مفید باشد:

  • ماشین حساب های مینیاتوری
  • چراغ های ال ای دی
  • و سایر دستگاه‌ها که به برق کم نیاز دارند.

عمر این باتری حدود ۴ ماه است.

.

منبع: digitaltrends

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر