;
coinex

جاسوسی اپلیکیشن VPN فیسبوک از کاربران منجر به حذف آن از اپ استور شد

جاسوسی اپلیکیشن VPN فیسبوک از کاربران منجر به حذف آن از اپ استور شد. کاربرد این برنامه جمع آوری و ارسال اطلاعات مربوط فعالیت کاربران به فیسبوک است.

به گزارش تکراتو، اخیراً گزارش شده که اپل از فیسبوک خواسته تا اپلیکیشن تحت تملک خود، یعنی Onavo را که قوانین اپ استور را نقض کرده از این فروشگاه دیجیتالی حذف کند.

جاسوسی اپلیکیشن VPN فیسبوک از کاربران

اپل در مورد جاسوسی اپلیکیشن VPN فیسبوک اعلام کرد که:

ما سخت در تلاشیم تا از حریم شخصی کاربران و امنیت دیتای آنها در اکوسیستم اپل حفاظت کنیم. در آخرین به روزرسانی نیز این موضوع را کاملاً روشن کردیم که اپلیکیشن‌ها نباید با هدف تحلیل یا تبلیغات، به جمع اطلاعات درباره دیگر اپلیکیشن‌هایی بپردازند که کاربران از آنها استفاده می‌کنند.

اینکه اپلیکیشن Onavo تا امروز توانسته دوام بیاورد، جای تعجب دارد. اپلیکیشنOnavo  سال 2013 بود که توسط فیسبوک خریداری شد، این برنامه دو کار انجام می‌دهد:

  • امن نگه داشتن دیتای کاربر
  • بلاک کردن وب سایت‌های احتمالاً مضر

اکنون به نظر می‌رسد که کاربرد اصلی  Onavo، جمع آوری و ارسال اطلاعات مربوط به میزان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف به فیسبوک است؛ در واقع فیسبوک از این که هر کاربر از کدام اپلیکیشن بیشتر استفاده می‌کند، مطلع است.

تا فوریه سال جاری میلادی، اپلیکیشن Onavo توسط بیش از 33 میلیون نفر روی دو پلتفرم اندروید و iOS دانلود شده بود. این اپ هنوز بدون هیچ مشکل در پلی استور گوگل برای استفاده موجود است.

.

منبع: TechCrunch

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر