;
coinex

ایلان ماسک از خصوصی‌سازی تسلا صرف نظر کرد

چند هفته‌ای بود که گزارش‌های مختلفی از خصوصی‌سازی تسلا منتشر می‌شد و حتی از غول تکنولوژی اپل و عربستان سعودی به عنوان عمده‌ترین خریداران سهام این شرکت نام برده می‌شد، اما به نظر می‌رسد که ایلان ماسک، مدیر عامل و موسس شرکت تسلا موتورز، از تصمیم قبلی خود صرف نظر کرده است.

ایلان ماسک، دیروز اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد، شرکت تسلا را خصوصی کند. ماسک، ایمیلی به کارکنان خود فرستاد و این تصمیم را به آنها اعلام کرد. به این ترتیب، شرکت تسلا، به صورت سهام عام باقی خواهد ماند. این در حالی است که فقط چند هفته از اعلام خصوصی‌سازی تسلا توسط ایلان ماسک می‌گذرد.


بیشتر بخوانید: عربستان بخش بزرگی از سهام کمپانی تسلا را می‌خرد


ماه گذشته بود که ایلان ماسک در حساب توییتر خود اعلام کرد که می‌خواهد، شرکت را به ازای 420 دلار برای هر سهم خصوصی کند و اضافه کرد که بودجه تامین شده است. اما در پی این اعلام، ماسک با شک و تردیدهای متعددی مواجه شد و حتی از سوی سهامدارارن تهدید به شکایت شد.

به‌ نظر می‌رسد که ماسک، برنامه خصوصی‌سازی شرکت تسلا را کنار گذاشته است. ایلان ماسک، در یک اعلامیه رسمی در وب‌سایت تسلا، اعلام کرد که به دلیل مقاومت سهامداران و محدودیت‌های تدارکاتی، از خصوصی‌سازی شرکت صرف نظر کرده است. ماسک همچنین در ایمیلی این موضوع را به اطلاع کارکنان شرکت رساند.

ماسک در ایمیل خود نوشته است که پس از فکرهای زیاد، به این نتیجه رسیده است که باقی ماندن به صورت سهام عمومی، بهترین مسیر ممکن برای تسلا است. ماسک در ادامه ایمیل خود نوشت که مطمئنا  دلایل بسیار هیجان‌انگیزی برای خصوصی شدن وجود دارد، اما به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که سهام عمومی باقی ماندن، به نفع تسلا و کسانی خواهد بود که روی آینده ما سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند.

.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر