;
coinex

افزایش قیمت خودرو و بلاتکلیفی در این بازار ادامه دارد!

افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و نظارتی بر این بازار صورت نمی‌گیرد. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم سکوت کرده است.

به گزارش تکراتو، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هیچ راهکاری برای جلوگیری از افزایش بی‌ضابطه قیمت خودرو در سطح بازار ارائه نمی‌دهد و قیمت خودروها در این بازار همچنان در حال افزایش است.

این شرایط پیش آمده بیشتر به نفع واسطه‌گران است زیرا آنها از این شرایط سوءاستفاده کرده و با شگردهای خاص خود اقدام به فروش انواع خودرو در سطح بازار می‌کنند. البته در شرایط پیش آمده نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودروساز نیز نقشی پررنگ دارند.

در این بین شرکت‌های خودروساز نیز بلاتکلیفند زیرا با عدم عرضه محصول افزایش تقاضا را ایجاد کرده‌اند اما از آن طرف خبری از ارائه خودرو هم نیست. صنعت خودروی داخلی که پیش از این ادعای خودکفایی داشت اکنون به بهانه تحریم‌ها و همچنین نبود قطعه از عرضه خودرو خودداری می‌کند. افزایش نرخ دلار هم باعث شده بهانه‌های آنها افزایش یابد.

افزایش قیمت خودرو و بلاتکلیفی در این بازار

اکنون که قیمت خودروها به شدت افزایش یافته است و شرایط این بازار نامناسب است دستگاه‌های متولی هم هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و سکوت کرده‌اند. در این بین تنها افرادی که دچار ضرر می‌شوند مردم هستند زیرا آنها مجبورند خودروهای 23 میلیون تومانی را در بازار با 40 میلیون تومان خریداری کنند.

اما موضوع مهمی که باید در اینجا مورد بررسی قرار گیرد این است که آیا مردم واقعا توانایی خرید این خودروها و پرداخت این مبلغ را دارند؟!

قیمت خودرویی چون پراید اکنون به 40 میلیون تومان رسیده است. امروز هم مانند روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت این خودرو در بازار بودیم. قیمت مدل 111 این محصول در بازار اکنون به 40 میلیون تومان رسیده است. گفته شده که پژو پارس اتوماتیک توسط نمایشگاه‌داران بیش از 100 میلیون تومان قیمتگذاری می‌شود و این موضوع برای مردم مشکلات بسیاری را فراهم کرده است.

اینکه قیمت‌ها کاهش می‌یابد یا نه فعلا مشخص نیست. فعلا باید منتظر بود.

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر