;
coinex

سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در تهران و شیراز ؛ میزان پارازیت را اندازه‌گیری کنید

آذری جهرمی خبر از راه اندازی سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در تهران و شیراز داد. این سامانه اثر تجمعی تشعشعات امواج رادیویی را اندازه گیری می‌کند.

به گزارش تکراتو، سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در دسترس است. براساس وعده‌های قبلی وزیر ارتباطات، سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی راه‌اندازی و رونمایی شد.

رونمایی از سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی

حسین فلاح جوشقانی در مورد سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی اعلام کرد که دستگاه‌های ثابت اندازه‌گیری اثر تجمعی تشعشعات در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۸ نقطه شهر شیراز راه‌اندازی شده‌ که قادرند میزان تشعشعات فرکانسی از ۳۰۰ کیلوهرتز تا ۱۸ گیگاهرتز را اندازه‌گیری و گزارش دهند. به گفته وی مردم می‌توانند نتایج اندازه‌گیری‌ها در نقاط مختلف را به صورت بر خط مشاهده نمایند.

وی به مکان‌یابی سامانه‌های اندازه‌گیری براساس شاخص‌های مختلفی چون تراکم جمعیت، زمان پرتوگیری، وجود افراد حساس در مکان‌هایی مثل بیمارستانها، مدارس و مهدکودک‌ها، سرای سالمندان، شیرخوارگاه‎ها و … اشاره کرد و اعلام نمود که براساس استاندارد کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یونساز (ICNIRP) و همچنین استاندارد ملی ایران (کد ۸۵۶۷۵)، کمترین آستانه پرتوگیری امواج الکترومغناطیسی، ۲۸ ولت بر متر است که در این سامانه به صورت خط چین قرمز در نمودار مناطق مختلف مشخص شده است.

فلاح در ادامه اعلام کرد که از نظرات کارشناسی متخصصان این حوزه و همچنین مسئولان شهرهای مختلف کشور استقبال می‌شود و درباره راه‌اندازی این سامانه‌ها در سایر شهرها نیز اظهار کرد که سامانه‌های ثابت اندازه‌گیری شدت میدان امواج الکترومغناطیسی و مشاهده نتایج آن به صورت بر خط، به تدریج در سایر کلانشهرها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

انتشار خبر سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی توسط جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در شبکه اجتماعی توییتر خبر از راه‌اندازی سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی داد. انتشار این خبر در توئیتر واکنش کاربران این شبکه را نیز به دنبال داشت.

وزیر ارتباطات در توییتر نوشت:

با تشکر از همکارانم در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تلاش فشرده آنها، هم اکنون سامانه پایش برخط تشعشعات تجمعی رادیویی در شهرهای تهران و شیراز از طریق لینک زیر در دسترس قرار گرفت. http://yon.ir/ssgQt

سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی
اعتبار: توییتر

یکی از کاربران این شبکه اجتماعی در مورد راه اندازی این سامانه و دقیق بودن اطلاعات ارائه شده خطاب به آذری جهرمی اعلام کرد:

از کجا معلوم اطلاعات این سامانه دقیق یا واقعی باشه؟؟

سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی
اعتبار: توییتر

جهرمی اعلام نمود که:

سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در تهران
اعتبار: توییتر

یکی دیگر از کاربران در مورد دسترسی به این سامانه اعلام کرد که:

میدونید چیه آقای وزیر؟!

مجبورم فیلترشکن روشن کنم، بیام توییتر و‌خبر شما رو بخونم، لینک توییت شده شما را کپی کنم، فیلترشکن خاموش کنم، بروزر باز کنم، لینک شما را پیست کنم، تا بتوانم در معرض خبر شما قرار بگیرم.

شما خسته نباشید یا من؟

 

سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در کشور
اعتبار: توییتر

کاربر دیگری در راستای تاثیر پارازیت‌ها بر انسان نوشت:

سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در شهر تهران
اعتبار: توییتر

نحوه استفاده از سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی

برای دسترسی به سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی و بررسی میزان تشعشات می‌توان به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کرد. این سامانه شدت امواج الکترومغناطیس را به منظور پایش تشعشعات تجهیزات رادیویی مطابق حدود استاندارد ملی ایران به شماره ۸۵۶۷ و کمیسیون بین المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیریونساز (ICNIRP)، با نصب ۷۰ ایستگاه ثابت در شهر تهران و ۱۸ ایستگاه ثابت در شهر شیراز بررسی می‌کند.

برای اطلاع از میزان تشعشعات می‌توان با توجه به شکل زیر شهر شیراز یا تهران را انتخاب کرد.

راه اندازی سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی

در ادامه و در صفحه باز شده می‌توان نسبت به مشاهده پارازیت در مناطق مختلف اقدام کرد.

راه اندازی سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی

  • ابتدا در هر شهر باید منطقه مورد نظر را انتخاب نمود. در ادامه از قسمت‌های مشخص شده که مربوط به تاریخ است، باید بازه شروع و پایان را مشخص کرد.
  • در پایان برای مشاهده خروجی باید بر روی گزینه‌ی Filtrar per data کلیک کرد.
  • با مشاهده خروجی می‌توان میزان تشعشعات را در نقطه‌ی انتخابی مشاهده نمود.
راه اندازی سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی در شیراز
راهنمای استفاده از سامانه اندازه‌گیری تشعشعات رادیویی

.

منبع: Techrato , Twitter

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر