;
coinex

جلوگیری از برخورد زباله های فضایی و ماهواره ها با یک ایده استارتاپی

یک استارتاپ آمریکایی از برخورد زباله های فضایی و ماهواره ها جلوگیری می‌کند. این استارتاپ باور دارد که می‌تواند به دولت‌ها و کمپانی‌های فضایی کمک کند.

به گزارش تکراتو، استارتاپی آمریکایی به نام LeoLabs اعلام کرده که می‌تواند تجهیزات و نرم‌افزارهایی فراهم کند و از طریق آن از برخورد زباله های فضایی و ماهواره ها جلوگیری کند. از این طریق شرکت‌ها قادر خواهند بود روند حرکت زباله‌های فضایی را تخمین زده و از برخورد آنها با ماهواره‌ها جلوگیری کنند.

برخورد زباله های فضایی و ماهواره ها

ماهواره‌های زیادی در مدار نزدیک زمین رها شده و این امر باعث شده تا اطراف زمین به شدت شلوغ شود.  ده‌ها هزار زباله فضایی اطراف زمین وجود دارند که با سرعتی بیشتر از شلیک گلوله در حال حرکتند و اگر به ماهواره‌ها برخورد کنند، قطعا آنها را نابود خواهند کرد.

اما اکنون این استارتاپ اعلام کرده که می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند و به نوعی دیتای ارزیابی ریسک جدیدی فراهم آورد. شرکت‌های ایرباس و WERU نیز روی این استارتاپ، ۱۳ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌اند و به جمع سایر سرمایه داران این کمپانی یعنی هورایزن و Space Angels  پیوسته‌اند.

حال LeoLabs می‌تواند با استفاده از این مبلغ به تولید نسل بعد سیستم‌های خود در خارج از آمریکا بپردازد. تا به حال این شرکت دو مرکز در ایالت‌های تکزاس و آلاسکا ساخته است. با این وجود سال آینده مرکز دیگری در خارج ایالات متحده به آنها اضافه خواهد شد تا محاسبات موردنیاز برای تهیه‌ی گوگل مپس ماهواره‌ها سریعتر صورت گیرد.

ارتش آمریکا تاکنون موفق شده حرکت ۲۳ هزار جرم آسمانی را ردیابی کند اما به گفته‌ی LeoLabs این مقدار بسیار کمتر از آن چیزی است که لازم است و وجود دارد. و وجود دارد.

.

منبع: cnbc

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر