;
coinex

پرینت سه بعدی اسلحه ممکن شد؛ اسلحه بسازید و استفاده کنید!

پرینت سه بعدی اسلحه ممکن شد. از این پس امکان دانلود قانونی نقشه‌های لازم برای پرینت سه بعدی اسلحه در آمریکا وجود دارد.

به گزارش تکراتو، کمپانی Defense Distributed پس از یک سری منازعه‌های حقوقی طولانی سرانجام موفق شده تا مجوزهای لازم برای عرضه عمومی نقشه‌های پرینت سه بعدی اسلحه را دریافت کند.

از ماه آینده میلادی کاربران می‌توانند از طریق وبسایت DEFCAD  فایل‌های پرینت سلاح مورد علاقه خود دانلود کرده و به پرینت سه بعدی اسلحه بپردازند.

پرینت سه بعدی اسلحه با دانلود نقشه‌های آن

فایل‌های مربوط به پرینت سه بعدی اسلحه از سال ۲۰۱۳ موجودند، اما شکایت‌های متعدد باعث شد که این سایت چندین سال خارج از دسترس باشد. اما اکنون با پیروزی اخیر Defense Distributed می‌توان به پرینت سه بعدی اسلحه مشغول شد.

پرینت سه بعدی اسلحه ممکن شد

علت شکایت از این کمپانی این بود که انتشار این نقشه‌ها می‌تواند قوانین محدود کننده قاچاق اسلحه را نقض نماید. همچنین وزارت کشور آمریکا مدعی شده بود که اسلحه کمری Liberator که نخستین بار نقشه‌های آن در وبسایت DEFCAD قرار گرفت (و بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شد)، یک کالای صادراتی محسوب شده و نباید در داخل کشور در دسترس قرار گیرد.

اکنون پس از 3 سال درگیری حقوقی و قانونی، امکان دانلود این نقشه‌ها از روز ۱ آگوست ۲۰۱۸ (۱۰ مرداد) به صورت رایگان وجود دارد.

اکنون باید منتظر بود و دید با قانونی شدن پرینت سه بعدی اسلحه در کشور آمریکا، واکنش مردم و دولت‌های دیگر کشورها چه خواهد بود.

.

منبع: engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر