;
coinex

عرضه جهانی سرویس Watch فیسبوک آغاز شد؛ رقیبی برای یوتیوب

سرویس Watch فیسبوک که پیش از این فقط در اختیار کاربران آمریکایی قرار داشت، به مرحله انتشار جهانی رسیده و قرار است در دسترس عموم قرار گیرد.

به گزارش تکراتو، سرویس Watch فیسبوک پلتفرمی برای میزبانی محتوای اپیزودیک تلویزیونی است که حالا پس از یک سال این سرویس به مرحله انتشار جهانی رسیده تا همه بتوانند از محتوای آن استفاده کنند.

سرویس Watch فیسبوک

فیسبوک سرویس واچ را جایگزینی برای یوتیوب می‌داند و بیانیه‌ای در این مورد منتشر کرده و گفته است که از ناشران و تولیدکنندگان محتوا در سراسر دنیا از دو جنبه حمایت می‌کند:

  • یکی کمک به درآمدزایی‌شان از طریق ویدیوها
  • ارائه ابزاری برای دریافت بازخوردهای کافی از محتوای تولیدی

فیسبوک اذعان داشته که از زمان راه‌اندازی این سرویس در آمریکا تا امروز، قریب به پنجاه میلیون نفر در ماه حداقل یک دقیقه از وقت خود را به تماشای محتوای آن اختصاص داده‌اند.

این کمپانی برای ادامه کار با افراد مشهوری همچون کاترین زتاجونز و کریستیانو رونالدو وارد قرارداد شده و امید دارد که با استفاده از چنین ابزاری بتواند مخاطبین بیشتری را به سوی خود جذب کند.

عرضه جهانی سرویس Watch فیسبوک آغاز شد

به گفته فیسبوک تولیدکنندگان محتوا در چهار کشور انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند از امروز می‌توانند به لطف سرویس  Ad Breaks، درآمدزایی از Watch را آغاز کنند. تا ماه آینده بیست و یک کشور دیگر از جمله فرانسه، آلمان، اسپانیا، آرژانتین و تایلند نیز به فهرست این کشورها اضافه خواهند شد. تنها شرط فیسبوک برای ارائه مجوز ورود به Ad Breaks هم این است که صاحب محتوا ۱۰۰۰۰ فالوئر داشته یا اینکه در یک ماه بیش از ۳۰۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشد.

فیسبوک به ارائه قابلیت‌های اجتماعی برای واچ نیز پرداخته و امکانی در اختیار کاربران این پلتفرم گذاشته که بتوانند محتوای لایک شده یا به اشتراک‌ گذاشته شده توسط دوستان خود را ببینند. همچنین در آینده امکان شرکت در نظرسنجی و مسابقات آنلاین و سرگرمی‌های دیگر هم به قابلیت‌های واچ اضافه خواهند شد.

غول شبکه‌های اجتماعی برای تولید محتوای جدید در سرویس واچ، نزدیک به ۲ میلیارد دلار هزینه کرده که هرچند رقم قابل توجهی است اما کافی نیست و باید منتظر ماند و دید که مارک زاکربرگ و همکارانش برای به چالش کشیدن پلتفرم‌های بزرگ ویدیویی دنیا چه تدابیری اندیشیده‌اند.

.

منبع: Engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر