;
coinex

محکومیت هواوی به پرداخت غرامت ۱۰.۵ میلیون دلاری

محکومیت هواوی به پرداخت غرامت 10.5 میلیون دلاری اعلام شد. علت این جریمه نقض پتنت های LTE کمپانی PanOptis اعلام شده است.

به گزارش تکراتو، آنگونه که یک دادگاه آمریکایی اعلام کرده، هواوی بدون اخذ مجوزهای لازم از ۵ پتنت لازم برای استانداردسازی گجت های 4G LTE  استفاده کرده است. هواوی لازم بود تا قبل از این کار براساس قراردادی به صورت منصفانه، منطقی و بدون تبعیض هزینه‌های لازم را به طرف مقابل پرداخت می کرد.

محکومیت هواوی به پرداخت غرامت

اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد چندین نشست بین مسئولان هواوی و PanOptis طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ‌‌۲۰۱۶ برگزار شده است. این جلسات با هدف بحث و گفتگو در رابطه با اخذ مجوزهای استفاده از پنج پتنت مذکور برگزار شده‌اند.

محکومیت هواوی به پرداخت غرامت

همچنین PanOptis با ارسال نامه‌ای به طرف مقابل از تمایل خود برای صدور مجوزها بر اساس قراردادی منصفانه خبر داده بود. با این حال هواوی بدون توجه به این نامه و محتویات آن به صورت غیرقانونی در موبایل‌های نکسوس ۶پی، میت ۹ و پی ۸ لایت از پتنت‌های مذکور استفاده کرده است.

در نهایت عدم توافق این دو کمپانی باعث شد PanOptis  از همکاری طرف مقابل ناامید شده و از هواوی شکایت کند. در نهایت دادگاه مربوطه طی روزهای اخیر و با استناد به قوانین حقوق ثبت اختراع هواوی را به نقض عمدی حقوق این پتنت‌ها متهم کرد. هواوی باید ۱۰.۵ میلیون دلار غرامت بپردازد.

.

منبع: phone arena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر