;
coinex

بررسی ارتباط سرعت تایپ با احتمال ابتلا به پارکینسون

پژوهشگران بررسی‌هایی انجام داده‌اند که براساس آن می‌توان سرعت تایپ افراد را در نظر گرفت و احتمال ابتلا به پارکینسون را مشخص نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه چارلز استورت استرالیا اعلام کرده‌اند، مدت زمانی که صرف فشردن یک کلید می‌شود، می‌تواند نشانه‌های احتمالی لرزش دست کاربر را مشخص نماید. در اینجا منظور نشانه‌هایی است که در حدود سه چهارم افراد مبتلا به پارکینسون با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: اسکن چشم راهی ساده برای تشخیص سریع پارکینسون است


تشخیص ابتلا به پارکینسون با در نظر گرفتن سرعت تایپ

در این زمینه پژوهشگران آزمایشی انجام داده‌اند که 76 فرد در آن شرکت داشته و 27 نفر آنها به پارکینسون خفیف مبتلا بوده‌اند. از بین آنها 15 نفر لرزش دست داشتند ولی الزاماً به پارکینسون مبتلا نبودند.

برنامه‌ای بر روی کامپیوتر این افراد نصب شده و برای مدت 9 ماه میزان سریع فشردن کیبورد توسط آنها بررسی شده است. در ادامه این آمارها با میزان 4 تا 6 ضربه در هر ثانیه‌ی افراد مبتلا به پارکینسون با لرزش دست مقایسه شده است. این روش با دقت 80 درصد توانسته است تا پارکینسون خفیف را تشخیص دهد.

البته پیش از این هم محققان اسپانیایی متوجه شده بودند که الگوی تایپ کردن افراد در هنگام ابتلا به پارکینسون تغییر می‌کند. علاوه بر این اعلام کرده بودند که به طور معمول لرزش‌های دست تنها در هنگام استراحت دست پیش می‌آیند و در هنگامی که فرد با دست خود کاری انجام می‌دهد چنین علائمی مشاهده نمی‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه، استرس در محیط کار می‌تواند خطر ابتلا به پارکینسون را در مردها افزایش دهد. علاوه بر این مشخص شده بود که میزان هورمون کورتیزول که با استرس ارتباط دارد، در افراد مبتلا به پارکینسون بیشتر است.

در پایان باید گفت که این روش جدید پژوهشگران می‌تواند در تشخیص پارکینسون زودتر از موعد معمول کاربرد داشته باشد و بنابراین از طریق دارو می‌توان سرعت رشد بیماری را کندتر کرد.

.

منبع: dailymail

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر