;
coinex

فعلا تصمیمی در مورد افزایش قیمت خودرو گرفته نشده است

شورای رقابت فعلا در مورد افزایش قیمت خودرو تصمیم نگرفته است. پس از دریافت نرخ تورم از بانک مرکزی شورای رقابت تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش تکراتو، قرار بود در جلسه برگزار شده توسط شورای رقابت در مورد افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری شود که این شورا بررسی‌ها را به جلسه‌ای دیگر موکول کرده است. یک عضو شورای رقابت اعلام نمود که این شورا نامه‌ای به بانک مرکزی ارسال کرده و نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال را درخواست کرده که پس از دریافت نرخ تورم، شورا در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم گیری خواهد کرد.

تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت خودرو

ولی ملکی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد افزایش قیمت خودرو در رابطه با جلسه شورای رقابت که به منظور بررسی قیمت خودرو تشکیل شده بود، سخن گفت و اظهار داشت که این جلسه که با حضور مدیران عامل دو شرکت خودروساز برگزار شده، سوالاتی در مورد دلایل افت تولید، فروش و حتی ابهامات احتکار خودرو مطرح شده است.

وی ادامه داد که خودروسازان در این جلسه توضیحاتی را در مورد این موضوعات مطرح کرده‌اند و اعلام نمود که یکی از استدلال‌های خودروسازان در مورد افزایش قیمت و هزینه تولید، رشد نرخ ارز بوده است. خودروسازان گفته‌اند که با افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و نرخ ارز فروش خودرو با قیمت‌های فعلی برای آنها به صرفه نیست.

این عضو شورای رقابت اضافه کرد که خودروسازان احتکار خودرو را هم به صرفه ندانسته و اعلام کرده‌اند که روزانه بیش از 2 هزار خودرو تولید می‌کنند که احتکار این رقم اصلا منطقی نیست.

ملکی در پایان گفت که شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال را درخواست کرده که البته در این جلسه خودروسازان لیستی از افزایش هزینه‌های خود به شورا ارائه کردند اما جمع بندی قیمت خودرو در شورا به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی بستگی دارد.

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر