;
coinex

بریتیش ایرویز هک شد؛ عذرخواهی به دلیل سرقت اطلاعات 380 هزار کاربر

اطلاعات کارت‌های بانکی 380 هزار کاربر شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز در جریان هک، سرقت شد. این شرکت در ادامه از کاربران عذرخواهی کرد.

به گزارش تکراتو، هک بریتیش ایرویز می‌تواند جریمه‌ای تا 500 میلیون پوند را برای این شرکت به همراه داشته باشد. هکرها برای اینکه بتوانند به اطلاعات کاربران این شرکت دست یابند به مدت 16 روز مشغول فعالیت در این سایت بودند. جالب اینکه فعالیت هکرها در این مدت ناشناس باقی مانده بود.

هک اطلاعات کاربران بریتیش ایرویز

هک بریتیش ایرویز توانسته بر تمامی 380 هزار مشتری که در این 16 روز پروازی را به صورت آنلاین یا از طریق اپ با کارت‌های اعتباری یا دبیت خود خریداری کرده بودند، تاثیر بگذارد.

بسیاری از قربانیان از مسئله هک اخیر خشمگین شده و از طریق شبکه‌های اجتماعی متوجه این موضوع شده‌اند. برخی از کاربرانی که اکانت‌های آنها هک شده خبر داده‌اند که از موجودی حساب‌های بانکی آنها برداشت و به حساب این شرکت واریز شده است. یکی از کاربران ادعا کرده 1600 پوند از حساب کاربری او حذف شده است.

بریتیش ایرویز اصرار دارد که به مشتریان درباره نقص امنیتی اطلاع رسانی کرده و با پلیس نیز موضوع را در میان گذاشته است. این شرکت با ارسال ایمیل به کاربران تحت تأثیر قرار گرفته از آنها درخواست کرده برای رفع مشکلات با بانک خود تماس بگیرند.

الکس کروز مدیر بریتیش ایرویز به دلیل مسائل پیش آمده عمیقاً عذرخواهی و اعلام کرده که شرکت با حمله مجرمانه مبتنی بر بد افزار بسیار پیچیده‌ای روبرو شده است:

ما می دانیم که اطلاعات سرقت شده شامل نام، آدرس، ایمیل و اطلاعات کارت اعتباری است.

کروز اعلام کرد که نقص مورد بحث رفع شده و سایت به کارکرد عادی خود بازگشته است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر