;
coinex

فاش شدن موقعیت مکانی کاربران آیفون به صورت مخفیانه

به گفته تعدادی از محققان، موقعیت مکانی کاربران آیفون توسط تعدادی از برنامه‌های محبوب به صورت مخفیانه به اشتراک گذاشته می‌شود.

به گزارش تکراتو، موقعیت مکانی کاربران آیفون و تعداد زیادی از اطلاعات مهم آنها تاکنون در اختیار چندین شرکت بازرگانی قرار گرفته است. از جمله برنامه‌هایی که توانسته‌اند به این اطلاعات دست یابند می‌توان به برنامه‌های نمایش وضعیت آب و هوا، برنامه‌های حفظ تناسب اندام و … اشاره کرد.

فاش شدن موقعیت مکانی کاربران آیفون

فاش شدن و اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران آیفون و اطلاعات انها به شرکت‌های ثالث اجازه می‌دهد تا راهی برای کسب درآمد بیشتر و نمایش تبلیغات برای کاربران خود بر مبنای موقعیت مکانی بیابند.

بسیاری از این برنامه‌ها علاوه بر شناسایی و به دست آوردن موقعیت مکانی کاربران آیفون ، اطلاعات حساس دیگری را نیز جمع آوری می‌کنند که دسترسی به آنها توسط شرکت‌های ثالث می‌تواند امنیت و حریم شخصی را به خطر بیندازد.

کارشناسان امنیتی از اینکه مردم عادی از سرقت اطلاعات خصوصی خود توسط شرکت‌های بازرگانی و تجاری مطلع نیستند، ناراحت بوده و اعلام کردند که سعی دارند به ابزاری برای توقف این روند دسترسی پیدا کنند.

از دیگر اطلاعاتی که توسط برنامه‌های مذکور جمع آوری می‌شوند می توان به شتاب و سرعت حرکت کاربر، میزان شارژ باتری و نام شبکه مخابراتی مورد استفاده اشاره کرد.

همچنین از جمله برنامه‎های محبوب آیفون که بدین منظور به کار گرفته شده می‌توان به اسک اف ام به منظور پرسش و پاسخ ناشناس، ویدر رادار برای بررسی وضعیت آب و هوا، پرفکت ۳۶۵ ( برنامه واقعیت افزوده) و … اشاره کرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به گفته تعدادی از محققان!!!
    احتمالا محققان همون تحریریه سایت بودن!
    مقاله بدون منبع و بدون مدرک!

    پاسخ