;
coinex

انتقال خط تولید اپل از چین به آمریکا خواسته ترامپ است

ترامپ با در نظر گرفتن مشوق‌های مالیاتی خواستار انتقال خط تولید اپل از چین به آمریکا شد. وی این امر را راهکاری برای جلوگیری از تضعیف اپل در مقابل رقبا می‌داند.

به گزارش تکراتو، رئیس جمهور ایالات متحده راهکاری برای خروج اپل از مشکل مالیاتی و جلوگیری از تضعیف این کمپانی در مقابل رقبا ارائه کرده است.

دولت دونالد ترامپ از تابستان امسال تعرفه‌هایی را بر کالاهایی که از چین وارد می‌شوند اعمال کرده بود اما اقدام به اعمال تعرفه‌ها بر محصولات الکترونیکی مرتبط با مصرف کنندگان نکرده بود و این احتمال وجود داشت که به زودی این شرایط تغییر کند.

انتقال خط تولید اپل از چین به آمریکا به درخواست ترامپ

تعرفه‌های جدیدی که در نظر گرفته شده‌اند، می‌توانند بر بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از جمله اپل تأثیر بگذارند و باعث گران شدن محصولات آنها شوند. اپل اعتقاد دارد این موضوع می‌تواند آنها را در مقابل رقبا تضعیف کند.

ترامپ در یک توییت خواهان انتقال خط تولید اپل از چین به ایالات متحده شد تا از این طریق اپل بتواند از  تعرفه‌های ایالات متحده مرتبط با نبرد تجاری این کشور با چین بگریزد و به عبارتی هیچ مالیاتی نپردازد. ترامپ همچنین از مشوق‌های مالیاتی برای شرکت ساکن کوپرتینو خبر داده است.

انتقال خط تولید اپل از چین به آمریکا

 

البته اپل همین حالا هم کامپیوترهای مک پرو را در ایالات متحده مونتاژ می‌کند. سال گذشته این شرکت یک میلیارد دلار در شرکت کورنینگ، تولید کننده شیشه‌های محافظ نمایشگر سرمایه گذاری کرد. ترامپ نیز در سال جاری میلادی تیم کوک را متعهد به ساختن سه کارخانه بزرگ در ایالات متحده کرده بود.

انتقال خط تولید اپل به ایالات متحده خواهد توانست این شرکت را از پرداخت تعرفه‌های مالیاتی نجات دهد. اما این موضوع به معنی ارزان تر شدن محصولات اپل نیست.

چین از کشورهایی است که جذابیت بالایی برای شرکت‌های فناوری محور تولیدی دارد. نیروی کار در این کشور ارزان است و کارخانه‌های تولیدی که قطعات متعدد را می‌سازند، در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. به همین دلایل انتقال کارخانه‌ها می‌تواند هزینه‌های هنگفتی برای اپل داشته باشد.

به گفته اسکات لینسیکوم، حقوقدان حوزه تجارت، تولید آیفون در ایالات متحده می‌تواند باعث گران‌تر شدن آن شود. در سال 2014 گزارشی منتشر شده که در ان نوشته شده بود، تولید قطعات هر گوشی هوشمند اپل در چین هزینه‌ای حدود 190 دلار دارد اما تولید آن در ایالات متحده حدود 600 دلار هزینه خواهد داشت.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر