;
coinex

هوش مصنوعی فیسبوک به شناسایی الگوهای رفتاری توهین‌آمیز کمک می‌کند

هوش مصنوعی فیسبوک به تشخیص و شناسایی الگوهای رفتاری توهین‌آمیز کمک می‌کند. هدف از این کار اطمینان از سلامت محتوای این پلتفرم است.

به گزارش تکراتو، فیسبوک از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری در سیستم تشخیص محتوای خود اعمال کرده و اکنون نیز تصمیم دارد به توسعه‌ی هوش مصنوعی جدیدی بپردازد و الگوهای رفتاری (Meme) توهین‌آمیز را شناسایی نماید.

تشخیص الگوهای رفتاری توهین‌آمیز با هوش مصنوعی فیسبوک

دیروز بود که فیسبوک مطلبی را در وبلاگ خود منتشر کرد که از توسعه‌ی سیستمی جدید برای شناسایی متن در فیلم و عکس خبر داد. این سیستم که رُزِتا نام دارد، محتوای موجود در فایل‌های چندرسانه‌ای را به‌کمک یادگیری ماشین رونویسی می‌کند تا برای سیستم قابل فهم باشد؛ در ادامه با بررسی متنِ موجود در تصویر، فیسبوک توهین‌آمیز بودنِ آن را تشخیص می‌دهد.

ابزارهای رونویسی، موضوع جدیدی در دنیای فناوری نیستند؛ اما Facebook به‌دلیل بزرگِ بودن پلتفرم خود با چالش‌های بسیاری روبرو است؛ چالش‌هایی که بسیاری از آن‌ها به تصاویر ارسال به این شبکه‌ی اجتماعی مربوط می‌شوند. طبق گفته‌ی این شبکه اجتماعی آنها از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و روزانه میلیاردها عکس و فریم در ویدیو را در فیسبوک و اینستاگرام بررسی می‌کنند.

فعلاً جزئیات این موضوع مشخص نشده اما مطمئنا این ابزار برای ویژگی‌هایی ابتدایی مانند جستجوی تصاویر و خوانش صفحه‌نمایش کارآمد خواهد بود که به نظر می‌رسد فیسبوک با استفاده از این سیستم جدید اهداف بزرگتری در سر داشته باشد.

هوش مصنوعی فیسبوک قادر است علایق کاربران را تشخیص داده و براساس آن‌، موضوعات مورد نظر انها را فید خبری به نمایش درآورد. همچنین تشخیص تصاویر معنادار با درون‌مایه‌ی طنز یا توهین‌آمیز، از این پس بسیار راحت‌تر انجام خواهد شد. این ابزار چندین زبان مختلف را نیز پوشش می‌دهد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع:  THEVERGE

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر