;
coinex

همکاری گوگل و سامسونگ در حوزه پیام‌ رسان‌ها و خدمات RCS گوشی‌های هوشمند

شرکت سامسونگ اعلام کرد برای بهتر کردن تجربه کاربران گوشی‌های هوشمند در برنامه‌های پیام‌ رسان و همینطور با هدف تسریع حرکت صنعت گوشی موبایل به سمت پوشش بهتر و فراگیر شدن «خدمات ارتباطاتی غنی» موسوم به RCS، مجموعه همکاری‌هایی را با شرکت گوگل آغاز نموده است.

همکاری گوگل و سامسونگ موجب خواهد شد تا پیام ‌رسان‌های اندروید و سامسونگ بتوانند بدون هیچ مشکلی با هم دیگر و با پیام ‌رسان‌های RCS کار کنند. پیام رسان RCS در واقع نسل آینده سیستم‌های ارسال پیامک یا SMS خواهد بود که با ایجاد ارتباط میان اپراتور و گوشی شما قابلیت های مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این حالت انواع قابلیت‌ها برای شما فعال می‌شود مانند امکان چت با استفاده از اتصال وای فای، ایجاد چت گروهی، مشخص کردن اینکه طرف مقابل در حال تایپ است و نشانه اینکه دریافت‌کننده پیام شما را خوانده و اینکه بتوانید عکس و ویدیو را با کیفیت بالا در همه پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید.

همکاری گوگل و سامسونگ در حوزه پیام رسان‌ها

در این همکاری، شرکت‌های سامسونگ و گوگل روی این هدف کار خواهند کرد که پیام رسان‌های دو شرکت بتوانند با فناوری‌های RCS شرکت مقابل، از جمله ابرها و پلتفرم‌های پیام رسان تجاری، بدون هیچ مشکلی کار کنند. این دو شرکت در راستای همین همکاری‌ها تا کنون RCS را در تعدادی از گوشی‌های منتخب سامسونگ ایجاد کرده‌اند اما پس از این همکاری این قابلیت به گوشی‌های قبلی سامسونگ هم وارد خواهد شد و این کار از گوشی‌های گلکسی S8 و S8+ آغاز می‌شود.

گوشی‌های جدید سامسونگ نیز بصورت پیش فرض از پیام رسانی RCS پشتیبانی خواهند کرد. البته این کار در ابتدا برای اپراتورهایی خواهد بود که قابلیت RCS را فعال کرده و یا به زودی فعال خواهند کرد. در نتیجه این کار مشتریان و برندها امکان استفاده آسان‌تر و کامل‌تر از پیام رسان‌های اندروید و سامسونگ را خواهند داشت.

همکاری سامسونگ و گوگل در حوزه پیام‌ رسان‌ها و خدمات RCS گوشی‌های هوشمند

پاتریک چامت، مدیر بخش نوآوری‌های موبایلی این شرکت در خصوص همکاری گوگل و سامسونگ می‌گوید «ما به مدل همکاری‌های باز پایبند خواهیم بود تا بتوانیم بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربران همه محصولات‌مان قرار دهیم. توسعه همکاری ما با گوگل می تواند به بهتر شدن تجربه کاربران از پیام رسان‌ها منجر شده و امکان گفتگوی راحت آنها با دوستان و خانواده‌شان در هر پلتفرم پیام رسان را فراهم کند. این همکاری به حرکت کل صنعت موبایل به سمت پیام رسانی پیشرفته و پوشش جهانی RCS کمک خواهند کرد».

آنیل شابهاروال، معاون محصولات ارتباطاتی در گوگل نیز می‌گوید «ما با کل صنعت موبایل همکاری می‌کنیم تا تجربه کار با پیام رسان اندروید را با RCS توسعه دهیم. سامسونگ نقش بسزایی در این برنامه داشته و همکاری ما با این شرکت می‌تواند به توسعه تجربه پیام رسانی در میان کاربران، برندها و کل اکوسیستم اندروید کمک کند».

یکی دیگر از مزایای همکاری گوگل و سامسونگ در حوزه پیام رسان ها آن است که برنامه نویسان و برندهایی که پیام رسان تجاری RCS خود (مبتنی بر پروفایل جهانی GSMA 2.0) را با استفاده از خدمات پلتفرمی (MaaP) سامسونگ یا گوگل تولید کنند، می توانند به هردوی پیام رسان‌های اندروید و سامسونگ دسترسی داشته باشند.

این همکاری همچنین موجب تسریع فراگیر شدن RCS در کل جهان شده و امکان تجربه پیام رسانی بهینه در کل اکوسیستم اندروید را فراهم می‌کند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر