;
coinex

ساخت پهپاد شبیه به مگس با امکان تغییر مسیر ناگهانی در سرعت بالا

محققان هلندی موفق شدند یک پهپاد شبیه به مگس با الهام گرفتن از مگس میوه بسازند که قابلیت تغییر مسیر در سرعت بالا و به صورت ناگهانی را داشته باشد.

به گزارش تکراتو، این پهپاد شبیه به مگس که جدیدا توسط محققان ساخته شده است، DelFly Nimble  نام دارد. این تیم تحقیقاتی موفق شده‌اند یک پهپاد خودران با بال‌های متحرک توسعه دهند که می‌تواند نحوه پرواز یک مگس میوه را تکرار کند.


بیشتر بخوانید: سریع ترین پهپاد را بسازید و ۲ میلیون دلار جایزه بگیرید


ساخت یک پهپاد شبیه به مگس

مگس‌ها در پرواز کردن مانورپذیری بالایی دارند و می‌تواند ناگهان ۹۰ درجه‌ تغییر مسیر دهند. پهپاد مذکور نه تنها می‌تواند این حرکت را تکرار کند بلکه زاویه تغییر مسیر‌های لحظه‌ای آن گاهاً از ۹۰ درجه نیز بیشتر می‌شود.

ساخت پهپاد شبیه به مگس

البته این دانشمندان با ساخت پهپادی شبیه به مگس سعی دارند که با دینامیک پرواز مگس‌های میوه آشناتر شوند. قابلیت‌های خارق العاده‌ی این پهپاد باعث شده که برخی شرکت‌ها به خرید آن علاقه پیدا کنند.

چهار بال این پهپاد در هر ثانیه ۱۷ مرتبه بالا و پایین می‌رود. بدین ترتیب DelFly می‌تواند شتاب بسیار بالایی برای حرکت به جلو یا کنار داشته باشد. این پهپاد شبیه به مگس می‌تواند به سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت برسد، حرکات آکروباتیک انجام دهد و در صدمی از ثانیه ۱۸۰ درجه بچرخد.

این پهپاد دارای طول ۳۳ سانتی متر و وزن ۲۹ گرم است و بهره وری مناسبی دارد. بدین صورت که می‌تواند طی ۵ دقیقه مسافتی بیش از یک کیلومتر را بپیماید.

گجتDelFly Nimble  در واقع اولین پهپاد MAVLab است که با استفاده از قطعات آماده مصرف و به روش کاملاً حرفه‌ای تولید شده است. علاوه بر این زمان پرواز بالای پهپاد مذکور باعث شده که بتوان از آن در موارد زیادی استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: techspot

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر