;
coinex

اولین شهروند ماه یک فرد ژاپنی خواهد بود

آنگونه که ایلان ماسک در یک وب کست اعلام کرده، اولین شهروند ماه یک میلیاردر ژاپنی خواهد بود که قرار است همراه فضاپیمای اسپیس ایکس به ماه برود.

به گزارش تکراتو، یوساکو مائزاوا، میلیاردری است که به ماه سفر می‌کند. این میلیاردر و کارآفرین اینترنتی در ۲۰۲۳ میلادی نخستین شهروندی خواهد بود که از مدار زمین فراتر می‌رود.

سفر اولین شهروند ماه

مائزاوا موسس وب سایت خرید آنلاین Zozo است و قصد دارد همراه موشک-فضاپیمای BFR اسپیس ایکس به مدار ماه سفر کند. در ماموریت فضاپیما فقط ماه را دور می‌زند و روی آن فرود نمی‌آید.

مائزاوا در این باره گفته است:

از زمان کودکی ماه را دوست داشتم. فقط با نگاه کردن به ماه قوه تخلیم جان می‌گرفت. به همین دلیل این فرصت را برای رصد ماه از نزدیک از دست نمی‌دهم.

مائزاوا در این سفر تنها نخواهد بود او قرار است ۶ تا ۸ هنرمند از میان نقاشان و مجسمه سازان تا طراحان مد و معماران انتخاب کند تا او را همراهی کنند. وی از ماسک هم برای این سفر دعوت کرده است و ایلان هم آن را رد نکرده است.

ماسک و مائزاوا هیچ کدام هزینه‌های چنین سفری را اعلام نکرده‌اند. البته مائزاوا گفت پیش پرداخت قابل توجهی برای این سفر پرداخته و قصد دارد تمام هزینه‌ها را پرداخت کند. به این ترتیب هنرمندان همراه او مجانی در این سفر حضور خواهند داشت.

ماسک تاکید کرده که این سفر می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر