;
coinex

پیگرد قانونی برای ایلان ماسک و تسلا؛ علت چیست؟

ایلان ماسک مورد پیگرد قانونی قرار گرفته زیرا دادگستری آمریکا گفته است که وی قصد داشته سهام داران را گمراه کند و بازار را دستکاری نماید.

به گزارش تکراتو، بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی تسلا چندی پیش به تمایل خود برای خصوصی کردن کمپانی تسلا اشاره کرد و از تأمین منابع مالی مورد نیاز برای انجام آن نیز خبر داد. اما پس از مدتی تصمیم مذکور لغو شد و تسلا به صورت شرکتی با سهامی عام باقی ماند.

پیگرد قانونی برای ایلان ماسک و تسلا

دادگستری آمریکا عقیده دارد ایلان ماسک قصد گمراه کردن سهام داران و دستکاری بازار را داشته است. به همین دلیل وزارت دادگستری آمریکا کمپانی تسلا و شخص ایلان ماسک را تحت پیگرد قانونی قرار داده و بازرسان وزارتخانه در حال بررسی احتمال تخلف ماسک از قوانین فدرال هستند.

در واقع دادگستری آمریکا عقیده دارد ایلان ماسک با انتشار توییت مورد اشاره، قصد گمراه کردن سهام داران و دستکاری بازار را داشته که این موضوع بر خلاف قوانین تجارتی ایالات متحده است و موجب صدور حکم پیگرد قانونی برای ایلان ماسک خواهد شد.

از سوی دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز پیش از این شرکت خودروسازی ایلان ماسک را به خاطر توییت مورد بحث به گمراه کردن سرمایه گذاران متهم کرده بود و در کنار آن، بحث گمراه کردن سهام داران در موضوع تولید اتومبیل تسلا 3 نیز توسط نهاد مذکور در حال پیگیری بود.

اکنون بار حقوقی پرونده بسیار سنگین تر شده و در صورت اثبات جرم، مجازات سنگینی برای مالک کمپانی تسلا وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که سخنگوی کمپانی تسلا از همکاری کامل این شرکت با وزارت دادگستری آمریکا خبر داده و برای ارائه هرگونه اطلاعتی اعلام آمادگی کرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: NPR

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر