;
coinex

استفاده از سیستم عامل اندروید در خودروها ؛ کنترل موبایل هوشمند با نمایشگر خودرو

گروه‌های خودروسازی تصمیم دارند از سیستم عامل اندروید در خودروها استفاده کنند. از این پس کنترل موبایل با نمایشگر خودرو امکان پذیر است.

به گزارش تکراتو، سیستم های اطلاع رسانی سرگرمی خودروها که با نام اینفوتینمنت (Infotainment) شناخته می‌شوند، روز به روز در حال تکاملند و قرار است این سیستم‌ها با اندروید و iOS سازگار شوند. از این پس رانندگان می‌توانند با اتصال موبایل‌های هوشمند خود، برخی از قابلیت‌های آنها را از طریق نمایشگر خودرو کنترل و مدیریت کنند.

استفاده از سیستم عامل اندروید در خودروها

خودروسازان تصمیم دارند سیستم اینفوتینمنت را به سیستم عامل اندروید، مجهز کنند. اخیرا گروه رنو نیسان میتسوبیشی اعلام کرده که از سال 2021 محصولات سه برند اصلی آن از سیستم ایتفوتینمنت مبتنی بر اندروید بهره خواهند برد.

استفاده از سیستم عامل اندروید آزادی عمل بیشتری به ارمغان می‌آورد و سرنشینان خودرو به امکانات گسترده‌تری دسترسی خواهند داشت. به گفته مقامات رنو نیسان میتسوبیشی، این سیستم عامل با یک ابزار اطلاعاتی ابری ترکیب خواهد شد.

جالب اینکه پس از تجهیز به سیستم عامل اندروید، برخی از امکانات خودروها به صورت صوتی از طریق گوگل Assistant  قابل کنترل خواهد بود.

آقای کال موس (Kal Mos) مدیر بخش ارتباطات خودرویی گروه رنو نیسان میتسوبیشی در این مورد گفته است:

با یکپارچگی پلتفرم اندروید و سیستم اینفوتینمنت، ما سطح جدیدی از هوشمندسازی را به خودروهای اضافه می‌کنیم. با افزوده شدن گوگل Maps و Assistant به سیستم اینفوتینمنت این گروه، مشتریان ما بعضی از اپلیکیشن‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی را زیر نوک انگشتان خود خواهند داشت.

استفاده از سیستم عامل اندروید در خودروها ، یکی از ابزارهای مدیران گروه رنو نیسان میتسوبیشی در تحقق هدف فروش سالانه 14 میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال 2022 است. ارایه 12 مدل الکتریکی کاملا جدید نیز، برنامه دیگر این گروه برای 5 سال آینده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: autoevolution

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر