;
coinex

ادغام گوگل لنز و جستجوی تصویری گوگل؛ یافتن تصاویری بهتر

گوگل لنز و جستجوی تصویری گوگل ادغام می‌شوند. گوگل در هفته‌های آینده، این تکنولوژی را به پلتفرم جستجوی تصاویر خود اضافه می‌کند.

به گزارش تکراتو، قرار است هوش مصنوعی گوگل که می‌تواند با آنالیز تصویری اشیاء، آن‌ها را تشخیص دهد و در اینترنت به دنبال اطلاعات تکمیلی بگردد، به جستجوی تصویری گوگل اضافه شود.

ادغام گوگل لنز و جستجوی تصویری گوگل

با ادغام گوگل لنز و جستجوی تصویری گوگل، می‌توان در مورد محتوای تصویری که حین جستجوها با آن‌ها برخورد می‌شود، اطلاعات بیشتری بدست آورد. برای دسترسی به این اطلاعات یک آیکن اختصاصی گوگل لنز نیز، زیر هر تصویر قرار خواهد گرفت.

گوگل لنز با اضافه شدن به پلتفرم جستجوی تصاویر گوگل، می‌تواند عکس‌ها را آنالیز و موارد مرتبط به آن را نشان دهد. همچنین می‌توان هنگام جستجوی تصاویر، با انگشت قسمت کوچکی از عکس را علامت زد تا نتایج جستجو روی آن بخش به خصوص متمرکز شوند.

تیم گوگل اخیرا با انتشار یک پست وبلاگی، در مورد نحوه ادغام گوگل لنز و جستجوی تصویری گوگل اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار داده است:

ما در تلاشیم که محتوای تصویری و ویدیویی بیشتری را به سرچ گوگل بیاوریم، از جمله گزارشات هواشناسی تصویری و کلیپ‌های زنده ورزشی و حتی آموزش آشپزی ویدیویی. به لطف پیشرفتی که در تکنولوژی بینایی کامپیوتری حاصل شده، ما قادر به انجام این کار بوده‌ایم و حالا می‌توانیم از تصاویر مفاهیم مختلفی استخراج کنیم. ما از هر تصویر و ویدیو، میلیون‌ها مفهوم مختلف را مدلسازی می‌کنیم. به عنوان مثال، تصویر یک ببر می‌تواند شامل مفاهیمی مثل گربه، حیوان یا گربه بزرگ باشد. این کار سبب می‌شود که ما تنها با نگاهی به پیکسل‌های یک عکس، آن را شناسایی کنیم و نیازی به توصیفات نوشتاری در صفحات اینترنتی نداشته باشیم.

لازم به ذکر است که قابلیت تازه‌ای به نام Featured Videos  در گوگل لنز اضافه شده که می‌تواند کلیپ‌هایی مرتبط با کلیدواژه مورد جستجو را به نمایش درآورد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر