;
coinex

ارائه‌ی سیستم عاملی برای کنترل و مدیریت ربات ها توسط مایکروسافت

مایکروسافت برای کنترل و مدیریت ربات ها یک سیستم عامل جدید ارائه می‌کند. این سیستم عامل که ربات یا ROS1  نام دارد با ویندوز ۱۰ هم  سازگار خواهد بود.

به گزارش تکراتو، کمپانی مایکروسافت که در سال‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی بسیار فعال بوده است، اکنون قصد دارد تا علاوه بر تولید سخت افزارهای مرتبط، در زمینه عرضه نرم افزار هم فعالیت کند.

عرضه‌ی یک سیستم عامل جدید برای کنترل و مدیریت ربات ها

این سیستم عامل جدید که کنترل و مدیریت ربات ها را انجام می‌دهد، ربات یا ROS1  نام دارد و با ویندوز ۱۰ نیز سازگار خواهد بود. عرضه ROS1 در مرحله اول به صورت آزمایشی خواهد بود و حاوی ابزار و کتابخانه‌هایی برای کمک به توسعه دهندگان و برنامه نویسان برای تولید ابزارهای پیچیده است.

همچنین قابلیت‌های امنیتی نسخه اینترنت اشیای ویندوز ۱۰ در این سیستم عامل هم در دسترس خواهد بود. این سیستم عامل کنترل و مدیریت ربات هایی را ممکن می‌کند که از قابلیت‌هایی همچون دید رایانه‌ای، خودآموزی رایانه‌ای، خدمات شناختی آزور و غیره برخوردار هستند.

تولید چنین سیستم عاملی که بتواند کنترل و مدیریت ربات ها را انجام دهد بسیار با اهمیت است زیرا ربات‌ها در آینده خواهند توانست بسیاری از فعالیت‌های روزمره انسان‌ها در منازل و محیط کار را انجام دهند.

مایکروسافت قصد دارد برای ترغیب شرکت‌های سازنده ربات به استفاده از سیستم عامل خود با کنسرسیوم‌های Open Robotics و ROS که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مذاکره کند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک رباتی به نام ROBOTIS Turtlebot 3 که مجهز به همین سیستم عامل است را عرضه خواهد کرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر