;
coinex

فاش شدن آی پی کاربران توسط نسخه دسکتاپ تلگرام

نسخه تلگرام دسکتاپ باعث فاش شدن آی پی کاربران شد. یک محقق امنیتی این مشکل را در نسخه‌های قدیمی این پیام رسان محبوب کشف کرده است.

به گزارش تکراتو، نسخه‌های قدیمی‌تر پیام رسان تلگرام دسکتاپ هنگام برقراری تماس صوتی، اطلاعات مربوط به نشانی پروتکل اینترنت کاربران را فاش می‌کرده است. تلگرام همیشه ادعای امنیت بالا را داشت اما اکنون مشخص شده که دارای مشکل امنیتی بوده است.

فاش شدن آی پی کاربران توسط تلگرام دسکتاپ

دیراج میشرا این محقق امنیتی متوجه شده که نسخه‌های قبلی اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام حین برقراری تماس صوتی IPآدرس‌های عمومی و خصوصی( نشانی پروتکل اینترنت) را فاش کرده است. دلیل این امر چارچوب کاری همتا به همتای (peer-to-peer) تلگرام اعلام شده است.

کاربران موبایل می‌توانند تماس‌های همتا به همتا را خاموش کنند و اطلاعات خود را ایمن نگه‌دارند، اما هنگام استفاده از این فناوری در دسکتاپ هیچ راهی برای حفظ اطلاعات خصوصی کاربران وجود ندارد.

این شکاف امنیتی کاربر را در برابر خطر حمله امنیتی یا فاش کردن مکان او قرار می‌دهد. این محقق امنیتی برای کشف این حفره ۲هزار یورو جایزه دریافت کرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر