;
coinex

وزنیاک: فناوری اتومبیل های خودران موفق نخواهد شد

وزنیاک اعلام کرده که هوش مصنوعی هیچ وقت نمی‌تواند ماشین براند. اتومبیل های خودران دارای مشکلاتی هستند که هیچگاه حل نمی‌شوند.

به گزارش تکراتو، یکی از بنیان گذاران اصلی اپل یعنی استیو وزنیاک اعلام کرده که اعتماد خود را به اتومبیل های خودران از دست داده و هوش مصنوعی نمی‌تواند اتومبیلی را بدون اشکال براند.

مشکلات هوش مصنوعی در اتومبیل های خودران

وزنیاک بهار سال گذشته مدعی شده بود که اتومبیل های خودران بزرگترین پیشرفت بشر هستند و تسلا با ساخت چنین اتومبیل‌هایی توانسته به پربازده‌ترین شرکت دنیا تبدیل شود. اما اکنون وی نظر متفاوتی در این مورد دارد.

او گفته که دیگر فریب حرف‌های ایلان ماسک و تسلا را نخواهد خورد. او اتفاق‌ها و تصادفات رخ داده با ماشین‌های خودران را دلیل این تردید ناگهانی‌ عنوان کرده است. او مدعی شده که کارایی اتومبیل های خودران بی عیب و نقص نیست و تکنولوژی رانندگی خودکار نمی‌تواند طی چند سال آینده عملی شود.

او در این باره گفته است:

این ماشین‌ها قرار است در خیابان انسان‌ها و کاربران عادی رفت و آمد کنند. اگر مسیر جداگانه‌ای نظیر خط آهن قطار برای آنها تعبیه می‌شد، اصلاً جای نگرانی نبود اما به باور من بینایی هوش مصنوعی هیچگاه نمی‌تواند همانند سیستم بینایی و تصمیم گیری انسان عمل کند.

او همچنین اعلام نمود تا زمانی که این تکنولوژی نتواند شرایط غیر معمول را پیش بینی کند و طبق آنها تصمیمی مناسب اتخاذ کند، قابل اطمینان نخواهند بود و نمی توانند بدون اشکال فعالیت کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر