;
coinex

اپل به خاطر نقض پتنت بار دیگر به دادگاه می‌رود

از کمپانی اپل به دلیل نقض پتنت شکایت شده است. اپل تاکنون بارها با این مشکل دست و پنجه نرم کرده و به دلیل وجود مشکلات بسیار به دادگاه رفته است.

به گزارش تکراتو، کمپانی فنلاندی MPH Technologies  به دلیل نقض هشت پتنت مربوط به روش و سیستم ارسال پیام از طریق ارتباط امن و همچنین انتقال (فوروارد) پیام با این سیستم از اپل شکایت کرده است. این کمپانی ادعا کرده که اپل در اپلیکیشن‌های iMessage و FaceTime بدون پرداخت حق بهره برداری، از فناوری‌های آنها استفاده کرده است.

نقض پتنت توسط برنامه‌های اپل

شکایت MPH همچنین شامل پروتکل‌های مورد استفاده اپل در سرویس‌های شبکه خصوصی مجازی نیز می‌شود که در بعضی از نرم افزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته درخواست دادخواهی MPH به طور ناگهانی مطرح نشده و این شرکت دو سال پیش برای مذاکره بر سر پتنت‌ها با اپل تماس گرفته است. دو کمپانی پس از چند دوره مذاکره و جلسه، به توافق خاصی نرسیدند و اپل نیز اظهار کرد که مدارک لازم برای اثبات عدم نقض پتنت‌های MPH را ارائه خواهد کرد که البته موفق نشده است.

آخرین تبادل اطلاعات رسمی دو شرکت پیش از اقامه دعوی از سوی MPH نیز تابستان سال گذشته بود که در نهایت اپل به این نتیجه رسید که هیچ قانونی را نقض نکرده و مذاکرات را به صورت یک طرفه پایان داد.

این کمپانی چند ماهی به اپل فرصت داد اما بالاخره رسماً شکایت خود را تسلیم دادگاه کرد و از شرکت آمریکایی به دلیل نقض پتنت‌ها و ضرر مالی شکایت نمود. باید منتظر بود و دید که نتیجه دادگاه چه خواهد شد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر