;
coinex

تامین قطعات محصولات رنو در ایران با مشکل روبه رو شد

تحریم‌های آمریکا باعث شد که شرکت‌های خودروسازی خارجی از کشور خارج شوند. این موضوع تامین قطعات محصولات رنو را با مشکل روبه رو کرده است.

به گزارش تکراتو، شرکت رنو از ایران خارج شده و اکنون امکان تامین قطعات محصولات این شرکت برای پارس خودرو و البته ایران خودرو وجود ندارد.

معمولا پارس خودرو تیراژ بالاتری را از محصولات این خودروساز فرانسوی (در مقایسه با ایران خودرو) به خود اختصاص داده و طبعا تعهدات بیشتری نیز ایجاد کرده است. اما اکنون که تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه خودروسازی ایران اجرا شده، تامین قطعات محصولات رنو با مشکل رو به رو شده است.

عملا امکان تامین قطعات خارجی مربوط به خانواده تندر۹۰ و ساندرو وجود ندارد و در این بین، پارس خودرو با توجه به تعهدات بیشتری که ایجاد کرده، چالش بزرگ‌تری با ثبت‌نام‌کنندگان این محصولات دارد.

وجود مشکل در تامین قطعات محصولات رنو

در این مورد قائم‌مقام مرکز مطالعات استراتژیک فناوری اطلاعات سایپا تاکید کرده که امکان تامین قطعات برخی خودروهای پیش‌فروش خانواده رنو با توجه به خروج این خودروساز از ایران وجود ندارد.

حسن حسین آبادی تاکید کرده که ۴۰ درصد از قطعات محصولات خانواده رنو را باید از فرانسه تامین کرد و امکان تامین قطعات این محصولات از کشور دیگری وجود ندارد. به گفته وی، با توجه به شرایط تحریم و خروج رنو، این شرکت دیگر قطعات را به ایران تحویل نمی‌دهد و بنابراین عمل به تعهدات مربوط به خودروهای رنو، با تاخیر انجام خواهد شد.

گفته می‌شود پارس خودرو بیش از ۱۵ هزار تعهد برای تندر۹۰ و ساندرو ایجاد کرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر