;
coinex

ال‌جی V40 تین‌کیو مجهز به پنج دوربین رسما رونمایی شد

پس از چند هفته اخبار و شایعات بالاخره ال‌جی V40 تین‌کیو پرچمدار جدید این کمپانی رسما معرفی شد، این محصول نیز مانند سایر اعضای این خانواده‌ ترکیبی از زیبایی و قدرت سخت افزاری است؛ در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بیشتر با این گوشی هوشمند جذاب آشنا شوید.

مهم‌ترین ویژگی پرچمدار نیمه‌ی دوم سال ال‌جی دوربین دوگانه‌ی سلفی و دوربین سه‌گانه‌ی اصلی این محصول است. این پنچ دوربین امکان خلاقیت بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کند. در ادامه به جزئیات ظاهری و فنی ال‌جی V40 تین‌کیو نگاهی خواهیم داشت.

ال‌جی V40 تین‌کیو

ال‌جی V40 تین‌کیو

طراحی و نمایشگر

پرچمدار جدید ال‌جی مشترکات بسیار زیادی با V30 و V35 که دو پرچمدار سال‌های گذشته‌ی این خانواده بوده‌اند. این محصول نیز از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و همچنین استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 و گواهینامه نظامی مقاومت در برابر سقوط را نیز دارد. این محصول در چهار رنگ مشکی، آبی، قرمز تمشکی و خاکستری عرضه خواهد شد. در لبه‌ی سمت چپ این دستگاه یک دکمه‌ی اختصاصی برای فعالسازی دستیار هوشمند گوگل اضافه شده، ضمنا سنسور اثر انگشت موجود در پنل پشتی ال‌جی V40 دیگر به عنوان دکمه‌‌ی پاور ایفای نقش نمی‌کند و دکمه‌ی اختصاصی پاور نیز در لبه‌ی سمت راست و پایین دکمه‌های کنترل صدا جای گرفته است.

ال‌جی V40 تین‌کیو در مقایسه با V30 کشیده‌تر شده زیرا اندازه‌ی نمایشگر اولد این محصول از 6 اینچ به 6.4 اینچ ارتقاء یافته و رزولوشن 3120×1440 پیکسلی این صفحه نمایش با نسبت ابعاد 9 به 19.5 فشردگی پیکسلی 537 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. این نمایشگر بزرگترین صفحه نمایشی است که تا کنون در محصولات گوشی‌های هوشمند این خانواده ال‌جی به کار گرفته شده اما در عین حال ال‌جی V40 به شکل شگفت انگیزی سبک وزن است و تنها 169 گرم وزن دارد.

ال‌جی V40 تین‌کیو
ال‌جی V40 تین‌کیو

همان‌طور که در تصویر پرچمدار جدید ال‌جی می‌بینید صفحه نمایش این دستگاه نیز از بریدگی نمایشگر ناچ رنج می‌برد. درون این بریدگی دو دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه جای گرفته و از فضای اطراف آن برای نمایش اطلاعات باتری، آنتن و آیکون‌های اعلان استفاده می‌شود. هرچند که خوشبختانه این امکان را دارید که به صورت نرم افزاری با مشکی کردن این بخش بریدگی نمایشگر ناچ را از دید خود حذف کنید.

سخت افزار و نرم افزار

ال‌جی V40 تین‌کیو با اندروید 8.1 اوریو به صورت پیش فرض راهی بازار خواهد شد و به مرور آپدیت اندروید 9 پای برای این محصول عرضه خواهد شد. ال‌جی تغییری در رابط کاربری این محصول نیز ایجاد نکرده و اگر از کاربران محصولات اخیر این کمپانی باشید ظاهر نرم افزاری پرچمدار جدید این کمپانی کره‌ای نیز برای شما بسیار آشنا خواهد بود. در رابط کاربری ال‌جی صفحه سنتی اپلیکیشن‌ها حذف شده و سیستم ناوبری این محصول نیز همچنان همان دکمه‌های نرم افزاری سنتی اندروید بوده و هنوز سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی اندروید پای به این رابط کاربری اضافه نشده است. البته امکانات اضافه‌ی این رابط کاربری که پیش از این در ال‌جی V30 دیده بودیم، از جمله منوی معلق میان‌برها همچنان در رابط کاربری این محصول نیز حفظ شده‌‌اند.

پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 مانند بسیار از پرچمداران دیگر اندرویدی به عنوان قلب تپنده‌ی این محصول انتخاب شده و 6 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز این مجموعه‌ی سخت افزاری ال‌جی V40 تین‌کیو را تشکیل می‌دهند؛ ضمنا این محصول از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی دوربین ال‌جی V40 تین‌کیو

به بخش جذاب پرچمدار جدید ال‌جی می‌رسیم؛ ال‌جی V40 تین‌کیو در مجموع به 5 دوربین مجهز است، که این محصول را به کامل‌ترین گوشی‌ هوشمند موجود به لحاظ امکانات دوربینی تبدیل می‌کند. دوربین پشتی سه‌گانه‌ی پرچمدار نیمه‌ی دوم سال 2018 ال‌جی از ترکیب یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به تثبت کننده‌‌ی نوری تصاویر و اندازه‌ی دریچه‌ی دیافراگم f/1.5 و سایز سنسور تصویر 1.4 میکرونی به علاوه‌ی دو دوربین دیگر که یکی از آن‌ها دوربین عریض 16 مگاپیکسلی با امکان عکاسی 107 درجه، مشابه آنچه در ال‌جی جی 7 مشاهده کرده‌ایم و دوربین سوم یک لنز 12 مگاپیکسلی تله با قابلیت زوم اپتیکال دو برابر است. این ترکیب سخت افزاری دوربین‌ها یعنی شما می‌توانید به راحتی از یک زاویه بازتر از سوژه‌ی مورد نظرتان عکاسی کنید و ضمنا با قابلیت ویژه‌ی عکاسی سه گانه همزمان سه تصویر با هر یک از لنز‌های ال‌جی V40 تین‌کیو برای شما ثبت می‌شود که می‌توانید از میان ‌آن‌ها تصویر دلخواه خود را انتخاب کنید.

دوربین ال‌جی V40

هوش مصنوعی نرم افزار دوربین نیز در این محصول ارتقاء یافته و حالا عملکردی فراتر از تشخیص سوژه‌ی عکاسی را انجام می‌دهد. هوش مصنوعی دوربین ال‌جی V40 تین‌کیو با فناوری HDR چند فریمی بهترین خروجی تصویر را ثبت می‌کند و همچنین با توجه به میزان تحرک سوژه سرعت شاتر دوربین شما نیز به صورت خودکار تغییر خواهد کرد و در نتیجه تاری عکس‌ها به حداقل خواهند رسید.

دوربین سلفی ال‌جی V40 نیز از ترکیب یک لنز 8 مگاپیکسلی در کنار یک لنز عریض 5 مگاپیکسلی ساخته شده و بدین ترتیب به راحتی می‌توانید عکس‌های سلفی زاویه باز بگیرید و افراد بسیار بیشتری را در یک قاب بگنجانید. هر دو دوربین پشتی و جلوی این محصول قابلیت عکاسی با افکت بوکه یا همان حالت عکاسی پرتره را نیز دارند و می‌توانید پس از عکاسی با آن‌ها میزان تاری پس‌زمینه‌ی عکس را تغییر دهید.

مانند سایر پرچمداران هم‌رده‌ی خود دوربین ال‌جی V40 تین‌کیو نیز قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را نیز دارد و همچنین از قابلیت فیلمبرداری HDR نیز برخوردار است.

سیستم صوتی و چند رسانه‌ای

اویل سال جاری میلادی ال‌جی تکنولوژی اسپیکر بوم باکس خود را همراه با ال‌جی جی 7 معرفی کرد و حالا همراه با ال‌جی V40 خروجی تقویت شده فرکانس پایین را نیز به این تکنولوژی افزوده است. در این فناوری یک محفظه‌ی تقویت کننده‌ی فرکانس صدا داخل گوشی بکار گرفته می‌شود که در هنگام پخش صدا فرکانس‌های مشخصی را تقویت می‌کند. اما متاسفانه پرچمدار جدید ال‌جی نیز هنوز به اسپیکر استریو مجهز نبوده و تنها یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایین آن مسئولیت پخش این صدای تقویت شده با بوم باکس را بر عهده دارد. هرچند که رقبای اندرویدی پرچمدار ال‌جی اکثرا به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز شده‌اند.

ال‌جی V40 تین‌کیو

ضمنا خوشبختانه ال‌جی نیز مانند سامسونگ اعتقاد خاصی به جک 3.5 میلی‌متری هدفون دارد و علاوه بر حفظ آن در پرچمداران خود این ویژگی را به فناوری مبدل‌ چهارگانه‌ی آنالوگ به دیجیتال 32 بیتی انحصاری ال‌جی نیز مجهز کرده است. در نتیجه صدای بسیار شفاف‌تر و گوش نوازتری از طریق هدفون و جک 3.5 میلی‌متری به گوش کاربران خواهد رسید.

باتری و شارژر ال‌جی V40 تین‌کیو

ال‌جی V40 تین‌کیو انرژی خود را از یک باتری 3300 میلی‌آمپری تامین می‌کند که دقیقا مشابه باتری ال‌جی V30 سال گذشته است و البته نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند که این باتری تقریبا یک روز کامل پاسخگوی نیاز شما خواهد بود اما رکورد ویژه‌ای در بنچ‌مارک باتری‌ها به خود اختصاص نخواهد داد. شارژ سریع بی‌سیم Quick Charge 3.0 نیز درون جعبه‌ی دستگاه موجود بوده و پرچمدار جدید ال‌جی همچنین از شارژ سریع بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه

ال‌جی V40 تین‌کیو از تاریخ 18 اکتبر روانه بازار خواهد شد و بدون شک مطابق انتظار با قیمت 900 دلار برای مدل پایه‌ی این محصول، جزو گوشی‌های هوشمند گران قیمت به شمار می‌رود. اکنون نوبت شماست که به ما بگویید نظرتان در مورد پرچمدار جدید ال‌جی چیست و آیا برای خرید این محصول تمایل دارید یا خیر؟

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر