;
coinex

هکرهای چینی از طریق چیپ‌های جاسوسی اطلاعات مهم آمازون و اپل را سرقت کردند

نفوذ هکرهای چینی از طریق چیپ‌هایی بسیار ریز که درون قطعات سخت افزاری خریداری شده توسط آمازون و اپل وجود داشته، صورت گرفته است.

به گزارش تکراتو، دو کمپانی اپل و آمازون نفوذ هکرهای چینی از طریق چیپ‌های جاسوسی را انکار می‌کنند. تامین کنندگان چینی در قطعات سخت افزاری تحویل داده شده به این کمپانی‌ها توانسته‌اند به سرورهای این دو کمپانی آمریکایی نفوذ و اطلاعات حیاتی زیادی را سرقت کنند.

نفوذ هکرهای چینی به دو کمپانی اپل و آمازون

وقتی که خبر نفوذ و سرقت اطلاعات منتشر می‌شود،  شرکت‌ها با تصدیق اخبار و عذرخواهی، از کاربر روی رفع ایرادات صحبت می‌کنند و از عدم سرقت اطلاعات حساس کاربران خبر می‌دهند، اما این بار اپل و آمازون اخبار منتشر شده را به طور کامل رد کرده و وجود چیپ‌های جاسوسی را انکار می‌کنند.

در این بین واکنش متخصصان حوزه امنیت نیز با نگرانی‌های بسیاری همراه بوده چرا که به گفته آنها، این گونه حملات به هکرها اختیارات خدا گونه می‌دهند و راهکارهای نرم افزاری برای مقابله با آنها بی فایده است.

اپل اظهار کرده که گزارش اخیر از دقت کافی برخوردار نبوده و به یافتن یک سرور آلوده Supermicro  در سال 2016 باز می‌گردد.

مقامات آمریکایی در چند سال اخیر نسبت به سخت افزارهای چینی حساسیت بالایی پیدا کرده‌اند و در صورت یافتن شواهد کافی برای تأیید گزارش مورد بحث، شرکت‌های اپل و آمازون به دلیل سهل انگاری در حفاظت از امنیت ملی مورد پیگرد قرار خواهند داد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع:  cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر