;
coinex

منظور از هکرهای کلاه سیاه چیست و چه کاری انجام می‌دهند؟

منظور از هکرهای کلاه سیاه چیست را در ادامه‌ی این مطلب بررسی می‌کنیم. کار این هکرها و انگیزه آنها از نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری نیز موضوع مورد بحث این مقاله است.

در مطلب هکرهای کلاه سفید ، ابتدا به تعریف هک و هکر پرداختیم و تاریخچه هک در جهان بررسی شد. گفتیم که منظور از هک استفاده از یک روش سریع و هوشمندانه برای ورود به یک سیستم است و هکر هم کسی است که توانایی چنین کاری را دارد؛ وارد شدن به سیستم یا شکست دادن محاسبات.

در این بین ورود به سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند با هدف‌های مختلفی همراه باشد که بر این اساس دسته بندی مختلفی برای هکرها در نظر گرفته شده است.

  • هکرهای کلاه سفید
  • هکرهای کلاه سیاه
  • هکرهای کلاه‌خاکستری
  • هکرهای کلاه صورتی
  • هکر نخبه
  • بچه اسکریپتی
  • نوب
  • هکر کلاه آبی

اینها دسته بندی هکرها هستند که در این لیست ما به سراغ هکرهای کلاه سیاه خواهیم رفت.

منظور از هکرهای کلاه سیاه چیست؟ مروری بر پیدایش آنها

دوران طلایی هکرهای کلاه سیاه ، دهه هشتاد میلادی بود که سیستم‌های کامپیوتری تازه در حال گسترش بودند. در دوره‌ای مشخص هکرها توانستند از این راه پول بسیاری به دست آورند اما امروزه اقتصاددان‌ها اعلام کرده‌اند که دیگر کسی نمی‌تواند از این راه به درامد برسد. پیشرفت سیستم‌های امنیتی باعث شد تا افرادی که در این زمینه در حال فعالیتند، دستگیر شوند.

منظور از هکرهای کلاه سیاه چیست

هکرهای کلاه سیاه نقطه مقابل هکرهای کلاه سفید هستند. در واقع یک هکر کلاه سیاه فردی است که هدف وی از حمله، به دست آوردن سود شخصی است و نیت‌های غیراخلاقی دارد. هکر کلاه سیاه به یک سیستم نفوذ می‌کند تا کارهای مخرب انجام دهد، سایت‌ها را تخریب کند و اطلاعاتی را بدزدد. یک هکر کلاه سیاه براساس قوانین جرایم رایانه‌ای مجرم است.

نام دیگر هکرهای کلاه سیاه، Cracker است. کراکرها خرابکارترین نوع هکرها هستند. این گروه به‌طور کاملاً پنهانی دست به عملیات خراب کارانه می‌زنند. کلاه سیاه‌ها اولین چیزی که به فکرشان می‌رسد نفوذ به سیستم قربانی است. این دسته هکرها ویروس نویس نیز هستند و با ارسال ویروس نوشته شده خود بر روی سیستم قربانی به آن سیستم نفوذ می‌کند. هکرهای کلاه سیاه با این کار در واقع اقدام به ارسال جاسوس بر روی سیستم قربانی می‌کنند. هویت اصلی این گروه همیشه پنهان است.

در واقع یک هکر کلاه سیاه از اشتباهات انسانی برای نفوذ به یک سیستم استفاده می‌کند. به عنوان مثال انتخاب سال تولد یا شماره تلفن به عنوان پسورد باعث می‌شود که هکرهای کلاه سیاه به راحتی به یک سیستم نفوذ کنند.

برای اینکه یک هکر کلاه سیاه بود چه مهارتی لازم است؟

در واقع هکرهای کلاه سیاه و کلاه سفید و سایر هکرها، برای نفوذ به یک  سیستم به مهارت‌های یکسانی نیاز دارند. در این دسته بندی تنها انگیزه‌ی هکر است که برای دسترسی به یک سیستم متفاوت است. پس مجموعه مهارت‌هایی که در ادامه بیان می‌شوند، برای تمام هکرها لازم هستند.

  • مهارت‌های پایه‌ای کامپیوتر
  • مهارت‌های شبکه
  • مهارت‌های لینوکس
  • آشنایی با برنامه‌های Wireshark یا Tcpdump
  • مجازی سازی
  • مفاهیم امنیت
  • تکنولوژی بی سیم
  • برنامه نویسی
  • مهارت‌های پایگاه داده
  • نرم افزارهای تحت وب
  • آشنایی با اصول رمزنگاری
  • خلاقانه فکر کردن
  • مهارت حل مشکل

آگاهی و تسلط بر هر یک از موارد بیان شده برای هکرها لازم است. هکری که تسلط بیشتری داشته باشد سریع‌تر می‌تواند به نتیجه مورد نظر خود دست یابد.

بررسی تعدادی از برترین هکرهای کلاه سیاه

منظور از هکرهای کلاه سیاه

در ادامه‌ی این بخش به بررسی تعدادی از هکرهای کلاه سیاه می‌پردازیم.

Adrian Lamo

آدریان لامو که یکی از هکرهای کلاه سیاه موفق است، پس از نفوذ به سیستم‌های نیویورک تایمز، گوگل، مایکروسافت و یاهو معروف شد. او به عنوان هکر بی خانمان شناخته می‌شد و از کافه‌ها و کتابخانه‌ها به عنوان پایگاهی برای خود استفاده می کرد.، وی در سال ۲۰۰۳ دستگیر شد و شش ماه در بازداشت خانگی بود. امروز لامو به عنوان یکی از هکرهای معروف دنیا شناخته می‌شود.

eanson Ancheta

Ancheta  که یکی از هکرهای کلاه سیاه معروف دنیاست، اولین کسی بود که به کنترل یک ارتش از کامپیوترهای آلوده به بات‌نت متهم شد. وی از این طریق حجم زیادی اسپم را در اینترنت ارسال می‌کند. در سال ۲۰۰۴ ایوی با انتشار ویروسی به نام  rxbot توانست تا ۵۰۰۰۰۰ کامپیوتر را کنترل کند. این فرد حتی سرویس‌هایش را به افرادی که قصد داشتند سایت های بزرگ را زمین بزنند، میفروخت. وی در سال ۲۰۰۵ دستگیر شد و 60 ماه در زندان بود.

ASTRA

این هکر با نام مستعار ASTRA هرگز شناخته نشده است. او ریاضیدان بود و در سال ۲۰۰۸ دستگیر شد. مقامات یونان گفته‌اند که وی تقریبا به مدت پنج سال سیستم‌های هواپیمایی Dassault را هک کرده است. او اطلاعات محرمانه را از هواپیماهای نظامی سرقت می‌کرد و به ۲۵۰ نفر در کشورهای مختلف می‌فروخت. وی یکی از هکرهای کلاه سیاه معروف است.

 Owen Walker

Owen که رهبری یک شبکه هکری را به عهده داشت، توانسته بود به 1.3 میلیون کامپیوتر نفوذ کند. وی در سال ۲۰۰۸ به اتهام شش عملیات مجرمانه سایبری، مجرم شناخته شد. هنگامی که واکر ۱۷ ساله بود، سرقت‌ها آغاز شده بود. وی یکی از هکرهای کلاه سیاه موفق دنیاست.

Kevin Poulsen

اولین فرد آمریکایی که پس از آزادی از زندان، از اینترنت منع شد Kevin Poulsen بود. در اوایل دهه ۱۹۹۰، پولسن به خطوط تلفن حمله کرد و با هک کردن خطوط تلفن برنامه رادیویی Los Angeles، جایزه‌ی این برنامه که یک دستگاه خودرو پورشه بود را به دست آورد و معروف شد. وی که یکی از هکرهای کلاه سیاه معروف دنیاست اکنون یک نویسنده است.

Albert Gonzalez

آلبرت گونزالس سایت Shadowcrew.com را تاسیس کرد و توانست ۴۰۰۰ نفر را به عنوان اعضا به سمت خود جذب کند. در این سایت افراد می‌توانستند حساب‌های جاری و گذرنامه، گواهی‌نامه، شماره‌های تأمین اجتماعی، کارت‌های اعتباری، گواهی‌های تولد و اوراق بهادار و بیمه درمانی را خرید و فروش کنند.

او متهم به داشتن ۱۵ کارت بانکی جعلی در نیوجرسی بود و در سال ۲۰۰۸ دستگیر شد. وی تا سال ۲۰۲۵ در زندان بازداشت خواهد بود.

Kevin Mitnick

Mitnick خود را هکر معرفی نکرده بلکه گفته است که یک مهندس اجتماعی است. او هک کردن را در سن ۱۵ سالگی با حمله به نوکیا، آی بی ام و موتورولا شروع کرد. هنگامی که او در سال ۱۹۹۵ دستگیر شد، او در سلول انفرادی زندانی شد. پس از یک سال زندان، وی به خرابکاری‌های کامپیوتری ادامه داد. در سال ۱۹۹۹، زمانی که او تحت تعقیب بود، به چهار سال زندان محکوم شد. وی که یکی از هکرهای کلاه سیاه مشهور دنیاست، اکنون مشاور امنیتی و نویسنده دو کتاب در زمینه امنیت اطلاعات است.

وظایف هکرهای کلاه سیاه

Jonathan James

جیمز که یکی از هکرهای کلاه سیاه مشهور دنیاست، در ۱۵ سالگی، به سیستم ناسا و وزارت دفاع ایالات متحده وارد شد و سپس نرم افزاری را سرقت کرد که ارزش آن در آن زمان ۱.۷ میلیون دلار بود. جیمز پس از اینکه به شرکت در حمله به شبکه فروشگاههای فلوریدا همراه با آلبرت گونزالز متهم شد ، در سال ۲۰۰۸ خودش را به خاطر ترس از پرداخت جرمی که مرتکب نشده بود، کشت.

Vladimir Levin

لوین که یک هکر کلاه سیاه روسی است، ۱۰.۷ میلیون دلار را از حسابهای مختلف Citibank در سراسر جهان به حساب خود انتقال داده بود. نکته مهم اینکه وی از اینترنت استفاده نمی‌‌کرد، بلکه از سیستم تماس تلفنی بهره می‌برد. در حال حاضر هیچکس از محل این هکر کلاه سیاه اطلاعی ندارد.

Gary McKinnon

یکی از معرفترین هکرهای کلاه سیاه اهل بریتانیا، گری مک کینون است که در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ به ۱۰۰ سرور از ناسا و ارتش ایالات متحده نفوذ کرد. این هکر توانست اطلاعات، نرم افزار و فایل‌هایی را از دولت آمریکا حذف کند و باعث خسارت بسیار زیادی شود.

در این مقاله منظور از هکرهای کلاه سیاه چیست و چه کارهایی را انجام می‌دهند مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مشخص شد که این دسته از هکرها به چه مهارت‌هایی نیاز دارند. در پایان تعدادی از هکرهای کلاه سیاه معروف دنیا و سرنوشت هر کدام نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: businessinsider  , wikipedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام خدمت شما هکر های امروزی همه اسم ها شونو به دروغ بد نکنن هر کی اسم شو هکر میذاره اگه میتونین هک کنین این ایمیل فیسبوکم استa0111R هر هکری میتونه هک کنه زورش به کمرش

    پاسخ