;
coinex

رونمایی از لامبورگینی ایرانی در تبریز؛ ساخت خودرو با مهندسی معکوس

لامبورگینی ساخت ایران در تبریز رونمایی شد. متخصصان کشور موفق به ساخت لامبورگینی ایرانی آن هم با روش مهندسی معکوس شدند.

به گزارش تکراتو، لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی، توسط متخصصان ایرانی در تبریز، مشابه سازی، طراحی و ساخته شد. طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی اطلاعاتی کامل در مورد تولید این خودرو ارائه داد.

ساخت لامبورگینی ایرانی توسط متخصصان داخلی

مسعود مرادی، طراح و سرپرست تیم ساخت لامبورگینی ایرانی در مورد این طرح اعلام کرد که آنها مدت 4.5 سال است که توسط یک تیم متخصص 16 نفره، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت بررسی را انجام می‌دهند.

مرادی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد لامبورگینی ساخت ایران اعلام نمود که این خودرو توانسته با موفقیت تست جاده‌ای و آزمایش پایداری را پشت سر بگذارد.

هدف از تولید لامبورگینی ساخت ایران چه بود؟

مرادی در مورد اهداف ساخت این لامبورگینی ایرانی سخن گفت و اعلام نمود که هدف از اجرای مهندسی معکوس و ساخت لامبورگینی ایرانی، دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپورت و بومی سازی آنها در کشور بوده است.

مرادی در ادامه یکی دیگر از اهداف مهم تولید لامبورگینی ایرانی را اجرای طرح بومی سازی لامبرگینی در کشور اعلام کرد و ادامه داد که به کمک سرمایه گذار ایرانی برند جدید ایجاد خواهند کرد.

به گفته وی مشاور حقوق بین الملل تیم خودروسازی لامبورگینی ایرانی ، پیگیر موضوع مالکیت معنوی برای تولید لامبورگینی در ایران است و اگر مالکیت معنوی خودرو مانع تولید آن در کشور شود، آنها لامبورگینی با طراحی جدیدی را ثبت می‌کند.

مراحل ساخت و طراحی لامبورگینی ایرانی

مرادی همچنین در مورد مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی سخن گفت و ادامه داد که به صورت یک به یک، مدل سازی، ساخت خودرو توسط مواد کامپوزیت، استراکچرهای (شاسی) فلزی، مهندسی مکانیک، برق خودرو، الکترونیک، کارهای مهارتی، نقاشی و تودوزی توسط تیم ایرانی انجام شده و در مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی از مشاوره خودروساز و متخصصان ایرانی استفاده شده است.

رونمایی از لامبورگینی ساخت ایران

وی اضافه کرد که کارهای مطالعاتی، طراحی و مدل سازی خودرو را به تنهایی انجام داده و پس از آن، خودرو در کارگاه ساخت و تولید و قالب سازی تکمیل شده است.

بررسی ویژگی‌های لامبورگینی ایرانی

مرادی به ویژ‌گی‌های این لامبورگینی ساخت ایران اشاره کرد و اعلام نمود که رانندگی با این خودرو حس خاصی دارد. این خودرو دارای ویژگی‌های زیر است:

  • 306 اسب بخار قدرت
  • 280 کیلومتر بر ساعت سرعت
  • 6 سیلندر 3.8 لیتری
  • گیبرکس 6 سرعته
  • سیستم پایداری به روز
  • 471 سانتی متر طول
  • 260 سانتی متر عرض
  • 114 سانتی متر ارتفاع

به گفته مرادی آنها در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معکوس، به ساختار لامبورگینی وفادار بوده و این اصل مهم را فراموش نکرده‌اند. در این طرح پلتفرم و ساختار کلی خودرو هم مشابه سازی شده است.

رونمایی از لامبورگینی ایرانی در تبریز؛ ساخت خودرو با مهندسی معکوس

لازم به ذکر است که تمام قطعات استفاده شده برای ساخت این لامبورگینی ایرانی توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.

رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی، حسین نجاتی نیز اعلام نمود که جواز تاسیس خودروهای دست ساز و بدنه کامپوزیتی از طرف اداره کل صنایع و معادن استان برای ساخت این خودرو صادر شده است و پروانه تولید رسمی آن نیز نیاز به درخواست دارد تا پس از استعلام از محیط زیست و انجام مراحل لازم صادر شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر