;
coinex

حذف تاریخچه جستجوها در گوگل آسان‌تر می‌شود

حذف تاریخچه جستجوها در گوگل برای کاربران آسان‌تر می‌شود. کاربران می‌توانند تاریخچه‌ی محلی مرورگر خود را به راحتی پاک کنند.

به گزارش تکراتو، وقتی که کاربر وارد حساب کاربری گوگل خود می‌شود، غول جستجو، پیشینه‌ی هر آنچه را که وی به جستجوی آن پرداخته، ذخیره می‌کند. البته امکان حذف آنها وجود دارد اما انجام این کار موجب حذف داده‌ها از روی سرورهای گوگل نمی‌شود. اما اکنون گوگل تصمیم گرفته امکان حذف راحت را فراهم کند.

حذف تاریخچه جستجوها در گوگل

کاربران اکنون می‌توانند تاریخچه‌ی جستجو را درون جستجوی گوگل مشاهده و نسبت به پاک‌سازی آن اقدام کنند. از این پس نظارت‌های حریم شخصی گوگل، در تنظیمات پنهان نخواهد بود و این شرکت حتی دسترسی سریع‌تر به نظارت‌هایی همچون غیرفعال‌سازی شخصی‌سازی تبلیغات یا حتی جلوگیری از وب‌سایت‌های گوگل برای ذخیره‌ی فعالیت را فراهم می‌کند.

در نهایت، این تغییرات با هدف آگاه‌سازی جزئی کاربران گوگل نسبت به کنترلی که روی حساب کاربری خود دارند، طراحی شده‌اند. مکان حذف تاریخچه جستجوها در گوگل در دسکتاپ و موبایل اعمال شده و به‌روزرسانی‌های iOS و اندروید نیز در هفته‌های آتی در دسترس کاربران این سیستم‌عامل‌ها قرار خواهد داد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر