;
coinex

پرداخت 17 دقیقه از درآمد فیسبوک به عنوان جریمه رسوایی کمبریج آنالیتیکا

17 دقیقه از درآمد فیسبوک باید به عنوان جریمه در رسوایی کمبریج آنالیتیکا پرداخت شود. فیسبوک در مراقبت از حریم خصوصی کاربران ناتوان بوده است.

به گزارش تکراتو، نهاد امنیتی دفتر کمیسیون اطلاعات انگلستان، موسوم به ICO پرداخت 17 دقیقه از درآمد فیسبوک را به عنوان جریمه در نظر گرفته است. گفته شده که فیسبوک باید 500 هزار پوند جریمه پرداخت کند.

پرداخت 17 دقیقه از درآمد فیسبوک به عنوان جریمه

فیسبوک اطلاعات خصوصی چیزی نزدیک به 1 میلیون نفر از کاربران انگلیسی را جمع‌آوری کرده و در اختیار سایر سازمان‌ها قرار داده است. طبق مستندات ارائه شده توسط ICO، این اطلاعات که بین سال‌های 2007 تا 2014 گردآوری‌ شده، بدون آگاهی کاربران توسط فیسبوک در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار ‌گرفته که نقض آشکار قانون به شمار می‌آید.

در پی اثبات این موضوع الیزابت دنهام، مأمور عالی‌رتبه اطلاعاتی انگلستان در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده که فیسبوک در حفظ و تأمین امنیت حریم خصوصی کاربرانش ناموفق بوده است. وی اذعان داشته که شرکت مذکور با این عظمت و سطح از تجربه، باید بهتر از همه نسبت به پیامدهای این سهل‌انگاری آگاه می‌بود.

بعد از ماجرای کمبریج آنالیتیکا، این دومین رسوایی بزرگ فیسبوک در سوء استفاده از حریم خصوصی کاربران به شمار می‌آید. بعد از فاش شدن این رسوایی‌ها، سهام شرکت فیسبوک طی ماه‌های گذشته با کاهش محسوسی مواجه بوده و گزارشات اخیر از ریزش کاربران این شبکه اجتماعی نیز حکایت دارد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر