;
coinex

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی با 188 مسافر

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی متعلق به شرکت لیون ایر با 188 مسافر خبرساز شد. هنوز مشخص نیست که آیا کسی از این پرواز جان سالم به در برده است یا خیر.

یک هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت اندونزیایی Lion Air با 188 سرنشین، مدت کوتاهی پس از خروج از جاکارتا، از رادار محو گردید.

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی در دریا

پرواز JT 610 اندونزی که برنامه ریزی شده بود تا از جاکارتا به مقصد پانگکال پینانگ پرواز کند، چند دقیقه پس از بلند شدن تماس رادیویی خود را با برج مراقبت از دست می‌دهد. اعتقاد بر این است که این بوئینگ مسافربری 737 در دریا سقوط کرده و هنوز معلوم نیست که آیا بازمانده‌ای وجود دارد یا خیر؟

سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی در دریا
موقعیت سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی

یوسف لطیف، سخنگوی سازمان جستجو و نجات در مصاحبه‌ای اعلام کرد که “این هواپیما به عمق 30 تا 40 متری دریا فرو رفته و ما هنوز به دنبال بقایای آن هستیم.”

دلیل اصلی سقوط هواپیمای اندونزی هنوز در هاله‌ای از ابهام است. پرواز JT 610 راس ساعت 6:20 صبح دوشنبه به وقت محلی از جاکارتا به مقصد پانگکال پینانگ به پرواز در می‌آید، اما 13 دقیقه بعد ارتباط با این هواپیما از دست می‌رود. گفته می‌شود که در آخرین تماس، خلبان درخواست بازگشت به فرودگاه جاکارتا را داشته است.

سقوط هواپیمای اندونزی احتمالا باعث مرگ 178 نفر انسان بالغ، 1 نوزاد و 2 کودک و همچنین 2 خلبان و 5 خدمه کابین شده است، اما با این حال، گزارش‌های متناقضی در مورد تعداد سرنشینان این پرواز وجود دارد. بی بی سی گزارش می‌دهد که حداقل 20 نفر از کارکنان وزارت دارایی اندونزی نیز در این پرواز حضور داشته‌اند.

بقایایی از هواپیمای مسافربری اندونزی
بقایایی از هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 اندونزی

هواپیمای ساقط شده در اندنزی یک بوئینگ 737 MAX 8 بوده است. این نوع هواپیما تنها از سال 2016 به عنوان یک مدل تجاری در خطوط هوایی دنیا به کار گرفته شده است. آمار منتشر شده از سقوط هواپیمای اندونزی نشان می‌دهد که این بوئینگ 737 در سال 2018 ساخته شده و هدایت آن از 15 آگوست (24 مردادماه) امسال به لیون ایر واگذار شده بود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر