;
coinex

پلیس فتا خرید و فروش اینترنتی کالاهای دست دوم را زیر نظر می‌گیرد

رئیس پلیس فتا نسبت به خرید و فروش اینترنتی کالاهای دست دوم هشدار داد. از این پس اطلاعات خریداران و فروشندگان اینترنتی باید در اختیار پلیس قرار گیرد.

به گزارش تکراتو، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در رابطه با فروش اموال مسروقه در سایت‌های خرید و فروش اموال دست دوم اظهار کرد که از این پس خرید و فروش اینترنتی کالاهای دست دوم باید با قوانین جدید همراه باشد. وی تاکید کرد که باید راهکارهای شناسایی کاربران برای مراجع مختلف تبیین شود.

به گفته وی اشخاصی که از این طریق فعالیت می‌کنند، توسط پلیس فتا قابل شناسایی هستند، در همین راستا باید مالکان سایت‌ها و کانال‎های فروش اموال دست دوم، افرادی را که مرتکب جرم می‌شوند را به پلیس معرفی کنند.

خرید و فروش اینترنتی کالاهای دست دوم

سرهنگ کاظمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد خرید و فروش اینترنتی کالاهای دست دوم اعلام کرد که تاکنون درباره این موضوع در پلیس فتای تهران بزرگ هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده و هیچ شاکی در این خصوص مراجعه نکرده است.

وی افزود که فروش اموال مسروقه موضوعی است که از قدیم مطرح بوده و پلیس آگاهی نیز با شناسایی متخلفان، نسبت به دستگیری مالخرها اقدام می‌کرده و اکنون اینگونه جرائم در فضای مجازی در حال انجام است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تعداد این سایت‌ها روزانه در حال افزایش است، گفت: پلیس فتا به مالکان سایت‌های خرید و فروش اموال دست دوم هشدارهای لازم را داده است، لذا مالکان این سایت‌ها موظف هستند تا خریداران و فروشندگان متخلف را به پلیس معرفی کنند، در غیر این صورت با حکم قضایی با متخلفان برخورد می‌شود و همچنین این سایت‌ها مسدود خواهند شد.

وی ادامه داد که این سایت‌ها بستر مناسبی را برای مجرمان فراهم می‌کنند تا اموال دست دوم مسروقه را به فروش رسانند. همان گونه که در فضای حقیقی هرگونه معامله‌ای نیازمند شناسایی هویت خریداران و فروشندگان است، در سایت‌ها و فضای مجازی نیز هویت معامله کنندگان اموال باید به صورت ۱۰۰ درصدی شناسایی و مشخص شود و صرفا این شناسایی منوط به دریافت شماره تلفن و اسم اینترنتی نیست و باید بیشتر دقت شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: eghtesadonline

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر