;
coinex

انتشار اخباری دروغین در صفحه انتخاباتی میان دوره‌ای آمریکا در توییتر

صفحه انتخاباتی میان دوره‌ای آمریکا در توییتر ایجاد شد. امکان مشاهده توییت‌های مربوط به انتخابات میان دوره‌ای در دو تب مجزا برای کاربران وجود دارد.

به گزارش تکراتو، در صفحه انتخاباتی میان دوره‌ای آمریکا توییت‌های مربوطه به کاربران نشان داده می‌شود. دو تب وجود دارد؛ یکی از تب‌ها با عنوان Latest  یا آخرین توییت‌هاست و در تبی دیگر Top Commentary قابل مشاهده است که به نمایش توییت‌های برتر و بیشتر توجه شده می‌پردازد. در نسخه‌ی موبایل تبی دیگر به نام News هم وجود دارد که به صورت جداگانه برای هر ایالت دارای بخش‌های متفاوتی است.

با وجود اینکه هدف از ایجاد صفحه انتخاباتی میان دوره‌ای آمریکا بالابردن اطلاعات کاربران است اما بیشتر به پوشش توییت‌های توام با توهم توطئه و اطلاعات غلط می‌پردازد. همچنین امکان وجود ربات‌ها نیز وجود دارد.

ایجاد صفحه انتخاباتی میان دوره‌ای آمریکا

توییت‌های مختلفی در این صفحه منتشر شده است. بیل میچل ادعا کرده دموکرات‌ها پول زیادی برای کاروان هندوراسی خرج کرده‌اند تا بحرانی جدید راجع به جداسازی خانواده‌های مهاجر در آمریکا ایجاد کنند.

توییت اشتباه دیگری ادعا کرده که مارک مولینارو کاندید جمهوری خواه از رقابت برای فرمانداری شهر نیویورک دست کشیده و در توییتی دیگر آمده که کید راک خواننده‌ی آمریکایی به دنبال این است تا به عنوان سناتور میشیگان انتخاب شود. برخی دیگر ادعا‌های واهی دیگری که هیچ دلیل و مدرکی برای آن‌ها وجود ندارد را منتشر می‌کنند.

یکی از سخنگویان توییتر در این باره اظهار داشته که یک الگوریتم طبق برخی کلمات کلیدی، توییت‌ها را جمع آوری می‌کند و در این بخش به نمایش می‌گذارد. البته اطلاع بیشتری راجع به این کلمه‌های کلیدی ارائه نشده است.

همانند فیسبوک، توییتر هم در تلاش است تا جای ممکن جلوی پخش اطلاعات غلط و ناکارآمد را بگیرد تا مثل انتخابات سال ۲۰۱۶ تاثیر اکانت‌های جعلی در انتخابات آمریکا بالا نرود. اما با پوشش خبر‌های غلط و توییت‌های افرادی که از توهم توطئه رنج می‌برند این صفحه به نظر آنچنان مناسب انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نیست.

جک دورسی مدیرعامل توییتر پیش‌تر به خاطر پوشش اخبار غلط در توییتر مورد انتقاد قرار گرفته بود و در این باره اعلام کرد که این شرکت نسبت به حذف اخبار دروغ هم تردید به خرج می‌دهد چرا که کارمندان این شرکت نمی‌توانند قاضی مناسبی برای تشخیص درست یا غلط بودن اخبار منتشر شده در توییتر باشند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر