;
coinex

فروش پیام های شخصی کاربران فیسبوک توسط هکرها

هکرها نسبت به فروش پیام های شخصی کاربران فیسبوک اقدام کردند. پیام‌های شخصی 120 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به فروش می‌رود.

به گزارش تکراتو، جزئیات اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیسبوک به دست هکرها افتاده است. حال گزارش شده پاییز امسال تقریباً ۱۲۰ میلیون پیغام شخصی کاربران توسط هکرها دزدیده شده و در ازای پرداخت هزینه در اختیار خریداران مختلف قرار می‌گیرد.

مشخص شده که هکرها با استفاده از یک افزونه‌ی مخرب مرورگر که هنوز نامش مشخص نیست، موفق شد‌ند کاربران را زیر نظر گرفته و اطلاعاتی کلی پروفایل‌ آنها نظیر پیغام‌های شخصی‌شان را به دست آورند.

فروش پیام های شخصی کاربران فیسبوک

پیش از این فیسبوک مدعی شده بود که در جریان این هک، به هیچکدام از سیستم‌های یادشده نفوذ نشده و تنها کاربران روسی یا اکراینی باید نگران امنیت اطلاعات خود باشند. با این وجود اکنون گفته می‌شود که اطلاعات بسیاری از کاربران ایالات متحده هم بر اثر هک شدن سیستم هایشان دزدیده‌ شده‌ است.

گزارش شده که هکری در یک فروم آنلاین، اقدام به فروش اطلاعات فیسبوکی کاربران کرده و دیتا یا پیغام‌های شخصی آنها را به مبلغ هر اکانت ۱۰ سنت می‌فروشد. همچنین اطلاعات ۸۱ هزار حساب کاربری فیسبوک در فروم‌های مختلف برای فروش گذاشته شده است.

ناگفته نماند که متخصصان امنیت سایبری، به رقم ارائه شده توسط هکر‌ها شک دارند و از نظر آنها بعید است که نفوذ‌های اخیر به این تعداد پروفایل آسیب رسانده باشد.

البته این اولین باری نیست که فیسبوک در معرض خطر قرار می‌گیرد. در ابتدای پاییز همین شبکه اجتماعی از هک شدن ۵۰ میلیون حساب کاربری خبر داد و مدعی شد که اطلاعاتی شامل مکان زندگی کاربران، وضعیت رابطه، مذهب و نیز تاریخچه جستجوهای کاربرانش لو رفته است.

رسوایی‌های فیسبوک ادامه دارد و هر روز شاهد اتفاقات عجیبی هستیم.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر