;
coinex

عرضه آیفون های 5G تا سال 2020 به تعویق افتاد

آیفون های 5G اپل در سال 2020 میلادی عرضه خواهند شد. اپراتورهای بزرگ آمریکایی سرمایه‌گذاری‌های سنگینی روی تکنولوژی 5G انجام داده‌اند و اپل نیز سعی دارد تا زا این قافله عقب نماند.

مدتی است که شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ برنامه‌های خود را برای استفاده از تکنولوژی 5G آغاز کرده‌اند. کارها و آزمایشات مختلفی برای همگام سازی محصولات مختلف با شبکه 5 جی آغاز شده است، اما هنوز فاصله زیادی بین این محصولات و استانداردهای واقعی 5G وجود دارد.

عرضه آیفون های 5G تا دو سال آینده

در هیاهوی استفاده از فناوری های 5 جی، اپل نیز سعی دارد تا خود را با سرعت شبکه جدید وفق دهد، بنابراین کوپرتینویی‌ها برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فناوری جدید، همکاری خود را با شرکت‌های مختلفی آغاز کرده‌اند.

بر اساس گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده، اعتقاد بر این است که اپل تا سال 2020 گوشی‌های آیفون سازگار با شبکه 5G را که از مودم‌های اینتل 10 نانومتری 8161 استفاده خواهند کرد، معرفی می‌کند. این اطلاعات از منبعی به دست آمده که آگاهی نسبتا کاملی از برنامه‌های اپل دارد.

آیا این به معنای آن است که اپل روابط کاری خود را با کوالکام کاهش خواهد داد؟ تقریبا چند سالی است که این کمپانی آمریکایی از مودم‌های هر دو شرکت اینتل و کوالکام استفاده می‌کند، آما این طور که از شواهد پیداست، احتمالا روابط اپل از سال آینده با کوالکام قطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: گوشی آیفون قابل انعطاف اپل چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

از سوی دیگر، اینتل در حال گذراندن تست‌ های پشتیبانی 5G با تراشه مودم فعلی 8060 است، اما نتایج آن تا به اینجا رضایت بخش نبوده است. در این آزمایشات مشخص شد که این مودم‌ها بیش از حد داغ می‌شوند. با این وجود به نظر می‌رسد که اینتل اعتماد به نفس لازم برای بکارگیری مودم‌های 5G را دارد.

کوالکام نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی مودم‌های X50 به منظور ارائه شبکه 5G در گوشی‌های اندرویدی همچون سامسونگ، شیائومی و هواوی است. بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی احتمالا دستگاه‌های سازگار با شبکه 5G را در سال آینده میلادی (2019) به بازار ارائه می‌دهند، اما اپل تصمیم به تعویق انداختن این موضوع تا سال 2020 دارد.

بنابراین عرضه آیفون های 5 جی تا دو سال آینده ممکن نبوده و مطمئنا این موضوع برای هواداران برند سیب گاز زده چندان خوشایند نخواهد بود.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر