;
coinex

روشن کردن بزرگترین ابرکامپیوتر جهان برای اولین

بزرگترین ابرکامپیوتر جهان برای اولین بار روشن شد. این ابرکامپیوتر می‌تواند در هر ثانیه چیزی بیش از ۲۰۰ میلیون عملیات مختلف را انجام دهد.

به گزارش تکراتو، بزرگترین ابرکامپیوتر جهان که ۱۵ میلیون پوند یا ۱۹.۵ میلیون دلار ارزش دارد، با یک میلیون هسته‌ی پردازنده‌ی خود، طوری طراحی شده که بتواند عملکرد مغز انسان را شبیه سازی نماید.

این ابرکامپیوتر بیشتر از هر ماشین دیگری در دنیا قادر است همانند رشته‌‌های عصبی مغز انسان فعالیت کند. نحوه‌ی فعالیت آن به قدری شبیه مغز انسان است که می‌تواند دانشمندان را یاری دهد که درک بهتری نسبت به تاثیرات بیماری‌‌های عصبی نظیر پارکینسون به دست آورند.

بررسی بزرگترین ابرکامپیوتر جهان

گفته شده محققان دانشگاه منچستر بیش از ده سال برای ساخت این ابرکامپیوتر که SpiNNaker نام دارد زمان صرف کرد‌ه‌اند و ۱۰۰ قطعه‌‌ی جدا شدنی یا قابل حمل را سرهم نموده‌اند. تمامی این قطعه‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که نورون‌ها یا عصب‌های ذهن انسان را شبیه سازی کنند.

بزرگترین ابرکامپیوتر جهان

پروفسور استیو فوربر درباره‌ بزرگترین ابرکامپیوتر جهان گفته است:

SpiNNaker در واقع نحوه‌ی عملکرد متفاوتی برای ابرکامپیوتر‌ها پیش بینی کرده است. ما ماشینی ساخته‌ایم که همانند یک کامپیوتر سنتی عمل می‌کند. هدف اصلی ما این بود که ابرکامپیوتری بهره‌مند از یک میلیون هسته‌ی پردازنده طراحی کنیم که بتواند همانند مغز انسان عمل کند. اکنون ما به هدف خود رسیده‌ایم و این مسئله هیجان انگیز است.

نورون‌‌های بیولوژیکی در واقع سلول‌‌های عادی مغز هستند که در سیستم عصبی با استفاده از انرژی الکتریکی به ایجاد ارتباط با یکدیگر یا بدن می‌پردازند.

کامپیوتر‌هایی که بر اساس اعصاب مغز ساخته می‌شوند، در واقع از سیستم‌های کامپیوتری بسیار عظیم استفاده می‌‌کنند که شامل مدار‌های الکتریکی می‌شوند و بدین شکل ارتباط سیستم عصبی مغز یا بدن انسان را شبیه سازی می‌کنند.

سازندگان چنین کامپیوتر‌هایی هدف دارند تا میلیون‌ها نورون‌ بیولوژیکی را کنار هم جمع کنند و حال با بزرگترین ابرکامپیوتر جهان موفق شده‌اند قدمی به هدف اصلی‌شان نزدیکتر شوند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: dailymail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر