;
coinex

ممنوعیت واردات خودرو به کشور تا پایان سال 97 لغو می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر از لغو ممنوعیت واردات خودرو به کشور تا پایان سال جاری داد و آن را کاری نادرست دانست.

به گزارش تکراتو، سعید باستانی اعلام کرده که طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته و در صورتی که این طرح پس از بررسی نهایی شود، ممنوعیت واردات خودرو نیز لغو خواهد شد.

لغو ممنوعیت واردات خودرو

باستانی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد ممنوعیت واردات خودرو اعلام کرد که این ممنوعیت دائمی نیست و برای شرایط بحرانی وضع و اجرا شده است و اکنون دیگر لازم نیست که اجرای این قانون تداوم داشته باشد.

باستانی تاکید کرد که خودروهای خارجی باید به شکل مدیریت شده وارد کشور شوند. به گفته وی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب طرح ساماندهی بازار خودرو مشغول بررسی این موضوع است که چه نوع خودروهایی با چه اندازه حجم موتور و تا چه سقف قیمتی می‌تواند وارد کشور شوند و چه نوع ارزی باید به واردات خودرو اختصاص پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها عنوان کرد که هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را بررسی خواهد نمود و نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو بررسی  و در مورد افزایش قیمت خودرو تصمیم گرفته می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد که خودروسازان با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز خواستار افزایش قیمت تولیدات خود هستند که باید با در نظر گرفتن جمیع عوامل و مسایل این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر