;
coinex

رویداد کارآفرینی سلامت شمال غرب کشور

در عصر فناوری اطلاعات، سلامت الکترونیک یکی از پدیده های ویژه است. رشد سریع شهرها ،زندگی شهری را برای مردم و مسئولین به یک چالش عظیم تبدیل نموده است. تراکم جمعیت، دشواری رفت و آمد در محیط های شهری، آلودگی هوا و ناامنی های اجتماعی، برخی از دغدغه هایی است که ذهن مسئولان و صاحب نظران در حوزه های مختلف را به خود مشغول نموده است.

در این خصوص، به منظور کاهش و برطرف نمودن مشکلات یاد شده، توسعه فناوری اطّلاعات و ارتباطات مد نظر قرار گرفته است. در حوزه سلامت الکترونیک، توسعه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات باعث ایجاد تحولات اساسی در هوشمندسازی نظام های اداره، کنترل، برنامه ریزی و توسعه خدمات امور سلامت شده است. رویداد کارآفرینی سلامت شمال غرب کشور، با هدف حمایت شکل گیری زنجیره ها و شبکه های ارزش و دانش بر فناوری های جدید با علوم سلامت (M-Health) و (E-Health) و سایر فعالیت های دانشجویی در حوزه های کارآفرینی در شهر اردبیل برگزار خواهد شد. محورهای اصلی این رویداد با توجه به ظرفیت های شمال غرب کشور در چهار بخش زیر تدوین شده است

  • خدمات هاسپیس (Hospice) ، شامل تهیه وسایل استراحت کامل بیمار در خانه، تهیه افزارهای پزشکی  مورد نیاز بیمار در خانه، تهیه همه داروهای مورد نیاز، کلیه خدمات پرستاری و پزشکی، خدمات مشاورهای پیش و پس از مرگ بیمار و برای کسانی که خواهان بهرهمندی از خدمات هاسپیس هستند، فراهم ورایگان است.
  • طرح مراقبت بیماران در منزل (Home Care) با هدف کاهش زمان بستری بیماران دربیمارستان، کاهش هزینه های درمانی و کاهش عفونت های بیمارستانی صورت می گیرد. در این طرح تاکید بر پرستاری جامع نگر شده که از مراقبت های اولیه تا خدمات پرستاری تخصصی که قابل ارائه در منزل باشد، در دستور کار قرار گرفته و پرستاران در مقطع کاردانی، کارشناسی و تمامی مقاطع که دارای مدرک معتبر هستند می توانند به این کار بپردازند. بر این اساس مراکز مراقبت در منزل در تمامی بیمارستان های دولتی تحت نظارت مستقیم مدیر پرستاری ایجاد می گردد تا بیماران بعد از ترخیص از بمارستان بتوانند به مراقبت ایمن در منزل دسترسی پیدا کنند. در این طرح بیمارانی که بتوانند با تایید پزشک و پرستار خود به منزل بروند و خود نیز رضایت از این کار داشته باشند به واحد مراقبت در منزل معرفی می شوند و این واحد بیماران را به یکی از مراکز مشاوره معرفی می نماید. این مرکز به دو نوع تخصصی و عمومی تقسیم می شود. تیم های درمانی مراکز مشاوره شامل کارشناس پرستاری، کارشناس اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی، بهیار و کمک بهیار است. با این طرح از بستری شدن های غیر ضروری و نیز خطر ابتلا به عفونت های بیمارستانی پیشگیری می شود. از فواید دیگر این طرح بازگشت سریعتر بیمار به زندگی عادی ،تامین آسایش روانی و نیز کاهش هزینه های درمانی وی نسبت به بستری شدن در بیمارستان خواهد بود.
  • توسعه گردشگری سلامت
  • تولید و گسترش نرم افزار ها و ابزار های هوشمند برای پایش سلامت آحاد مردم و ارائه خدمات به آنها

شرکت کنندگان در این رویداد دور هم جمع می شوند تا استارتاپ هایی برای حل چالش های موجود در خدمت رسانی مرتبط با این محورها ارائه و پیشنهاد دهند و طی سه روز با همکاری اعضاء تیمشان، نمونه اولیه محصول خود را پیاده سازی نمایند. شرکت کنندگان در این رویداد ممکن است جزو یکی از افراد زیر باشند:

  1. افرادی که با ایده ی مناسب و تیمی متشکل از توانایی های لازم قصد پیاده سازی ایده ی خود و توسعه محصول را دارند.
  2. افرادی که ایده هایی برای محورهای اصلی رویداد دارند ولی به علت نداشتن توانایی فنی لازم، قصد تشکیل تیم جهت پیاده سازی وارتقا ایده ی خود را دارند.
  3. افرادی که ایده ای مرتبط با محورهای رویداد ندارند ولی می توانند با استفاده از توانایی فنی مناسبشان در پیاده سازی ایده ی دیگران همکاری نمایند.
  4. افرادی که علاقه مند به راه اندازی استارتاپ هستند، اما ایده خاصی ندارند و قصد دارند ارتباطات لازم جهت ساخت یک تیم کاری قدرتمند را ایجاد کنند.
  5. افراد، سازمانها یا شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری در کسب و کارهای استارتاپی

جوایز و خدمات رفاهی ویژه

جوایز تیم های برتر

  • تیم اول، 30 میلیون ریال جایزه نقدی + لوح تقدیر
  • تیم دوم، 20 میلیون ریال جایزه نقدی + لوح تقدیر
  • تیم سوم، 10 میلیون ریال جایزه نقدی + لوح تقدیر

روند برگزاری رویداد کارآفرینی سلامت شمال غرب کشور

روز اول:

در این رویداد که از ظهر روز چهارشنبه 3 مرداد ماه آغاز می شود، افرادی که از طریق سایت رویداد ثبت نام نموده اند، پذیرش می شوند. در مراسم افتتاحیه پس از سخنرانی ابتدایی و معرفی مربیان، درمورد محورهای اصلی رویداد توضیحاتی ارائه خواهد شد. سپس شرکت کنندگان ایده های اولیه ی خود را برای رفع چالش های رویداد در مدت یک دقیقه با حضار مطرح می نمایند.

پس از اینکه همه ایده ها مطرح شد، شرکت کنندگان به ایده های مورد علاقه خود رای داده و تعدادی از ایده های برتر اعلام می‌گردد. سپس صاحبان ایده های برتر مجددا فرصت دارند تا ایده و نیازهای تیم خود را بیان کنند. در نهایت شرکت کنندگان با توجه به علایقشان در تیم یکی از ایده های برتر قرار می‏ گیرند.

بنابراین افرادی که انفرادی شرکت کرده اند و یا تخصص کافی در تیم خود ندارند، می توانند با دیگر شرکت کنندگان ارتباط برقرار کرده و تیم خود را کامل نمایند. بعد از شکل گیری تیم ها، کار گروهی آغاز شده و هر تیم به توسعه نمونه اولیه محصولی نرم افزاری حول ایده‌ی خود می‌پردازد.

روزدوم:

پنجشنبه 4 مرداد ماه، افراد از ساعت 8 صبح کار گروهی خود را آغاز می نمایند. در این روز کارگاهی با عنوان کارگاه بوم کسب و کار برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان بتوانند ایده خود را  بهتر تحلیل کنند. همچنین کارگاه دیگری با عنوان طراحی نمونه اولیه محصول نیز برگزار خواهد شد تا نکات ضروری در تولید نمونه اولیه محصول را به شرکت کنندگان گوشزد نماید. در طول روز دوم، تیم ها بر روی ایده ی خود تحلیل های تکمیلی را انجام داده و همچنین اعضاء فنی تیم به پیاده سازی نمونه اولیه محصول مشغول خواهند بود.

روز سوم:

در روز پایانی، جمعه 5 مرداد، افراد از ساعت 8 صبح جمع بندی های خود را به صورت کار گروهی انجام می دهند. افراد تا ظهر پنج شنبه فرصت دارند تا ایده و نمونه اولیه محصول خود را پیاده سازی کرده و آماده ارائه به داوران نمایند. در مراسم اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند سلامت اردبیل که بعد از ظهر روز جمعه با حضور داوران برگزار خواهد شد، مطابق معمول رویدادهای اینچنینی، پس از سخنرانی و معرفی داوران، هر یک از گروه ها 5 دقیقه فرصت دارند تا ایده و محصول خود را ارائه دهند.

پس از اتمام ارائه ها، داوران وارد شور شده و سه تیم با ایده های برتر را انتخاب خواهند نمود. پس از اعلام نتایج و اهدای جوایز تیم های برتر، شرکت کنندگان و مسئولین عکس دسته جمعی یادگاری خواهند گرفت و این رویداد پایان خواهد یافت.سرمایه گذاران و نهاد های مرتبط نیز می توانند با توجه به نیاز خود، از ایده های مد نظرشان حمایت های لازم را انجام دهند.

 

روز اول رویداد

عنوان خاتمه شروع
پذیرش و استقرار در سالن افتتاحیه ۱۴:3۰ ۱3:3۰
سخنرانی ابتدایی مراسم افتتاحیه 15:00 ۱۴:۳۰
معرفی محورها و منتورها 15:۳۰ ۱۵:۰۰
طرح ایده های شرکت کنندگان 17:۰۰ 15:3۰
رأی گیری و انتخاب ایده های برتر و پذیرایی ۱8:۰۰ 17:00
ارائه مجدد ایده های برتر ۱9:۰۰ ۱8:۰۰
تیم سازی 20:۰۰ 19:۰۰
پذیرایی شام و اسکان ۲۰:۰۰

 

روز دوم رویداد

عنوان خاتمه شروع
استقرار تیمها در سالن و کار گروهی 19:3۰ 08:00
پذیرایی صبحانه ۰9:۰۰ ۰8:۰۰
کارگاه آموزشی آشنایی با بوم کسب و کار 11۰۰ 10:۰۰
نماز و ناهار 14:0۰ 12:۰۰
کارگاه آموزشی طراحی نمونه اولیه محصول 16:۰۰ 15:۰۰
پذیرایی عصرانه 18:۰۰ 17:۰۰
کارگاه آموزشی برندینگ و بازاریابی 19:۳۰ 18:۳۰
پذیرایی شام و اسکان 20:0۰

 

روز سوم رویداد

عنوان خاتمه شروع
استقرار در سالن دانشکده و جمع بندی نهایی 14:۰۰ 08:۰۰
پذیرایی صبحانه ۰9:۰۰ ۰8:۰۰
کارگاه پرزنت حرفه ای ایده و محصول 11:۰۰ 10:۰۰
نماز و ناهار ۱4:۰۰ ۱2:۰۰
استقرار در سالن اختتامیه ۱۴:3۰ ۱۴:0۰
پذیرایی ۱5:0۰ ۱4:3۰
آغاز اختتامیه و سخنرانی و معرفی داوران ۱6:۰۰ ۱5:۰۰
ارائه نهایی تیم ها ۱8:۰۰ ۱6:۰۰
انتخاب تیم های برتر توسط داوران و پذیرایی ۱۸:3۰ ۱۸:0۰
اعلام نتایج و اهدای جوایز ۱9:0۰ ۱8:3۰
خداحافظی و عکس دسته جمعی ۱۹:3۰ ۱۹:0۰
 اسکان ۱۹:۳۰

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر