;
coinex

تولید خودروهای فاقد استانداردهای 85 گانه تا یک سال دیگر متوقف خواهد شد

پیروز بخت در حاشیه مراسم روز ملی کیفیت در مورد اجرای استانداردهای 85 گانه و اینکه چه زمانی تولید خودروهای فاقد استانداردهای 85 گانه متوقف می‌شود، سخن گفت.

به گزارش تکراتو، رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام نموده است که بازنگری قانون حمایت مصرف‌کنندگان در دستور کار مجلس قرار دارد؛ این قانون باید مطابق با آخرین رویدادهای حمایت از مصرف‌کننده در کشورهای پیشرفته باشد.

توقف تولید خودروهای فاقد استانداردهای 85 گانه

پیروز بخت در مورد اجرای استانداردهای 85 گانه و اینکه چه زمانی تولید خودروهای فاقد استاندارد 85 گانه  متوقف می‌شود اعلام نمود که آغاز این طرح از دی ماه امسال خواهد بود و پس از آغاز طرح یک سال باید کار ارزیابی خودورها توسط سازمان انجام شود. اگر طی این ارزیابی‌ها مشخص شد که خودرویی از استاندارد لازم برخوردار نیست، آنگاه توقف تولید آن اعلام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای استاندارد در دستگاه‌های دولتی نیز بیان نمود که در چند سال گذشته دستگاه‌های دولتی در رابطه با بحث استاندارد حمایت‌های خوبی را از سازمان ملی استاندارد داشته‌اند و حتی مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به دنبال تصویب قانون ارتقا استاندارد بودند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودرو را نمی‌توان با بقیه صنایع مقایسه کرد، اظهار نمود که استاندارد و کیفیت در صنایع دیگر رو به جلو است، ولی بحث خودرو همیشه سیاسی است و بهتر است از این سیاسی بودن خارج شود تا کیفیت بر آن حاکم گردد.

انطباق استانداردهای کشورها برای توسعه صادرات موضوع بعدی بود که وی به آن اشاره کرد و تاکید نمود که استاندارد مانع صادرات نیست، بلکه تسهیل کننده صادرات است و برای صادرات کالا به ترکیه رایزنی‌هایی با این کشور انجام شده و چند تفاهم‌نامه هم بین دو کشور به امضا رسیده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر